Seks kviktest-centre i hele landet holder fortsat åbent

Selvom om de fleste kviktestcentre lukker over hele landet søndag d. 6. marts, vil det fortsat være muligt at få en kviktest mod betaling. Copenhagen Medical tilbyder også efter 6. marts kviktest flere forskellige steder i landet.

Søndag d. 6. marts er det slut med betalt kviktest i hele landet. Da COVID-19 ikke længere anses som en samfundskritisk sygdom, lukker myndighederne for at få en gratis kviktest. Copenhagen Medical fortsætter dog med at give borgerne mulighed for at blive kviktestet mod betaling i en række af virksomhedens sundhedscentre over hele landet.

”Vi tester stadig ca. 6.000-7.000 personer dagligt ligesom en del både danskere og udlændinge har brug for en test for at kunne rejse. Derfor giver det mening, at der fortsat er en mulighed for at blive kviktestet mod betaling, for dem, der har behovet,” siger pressechef i Copenhagen Medical, Trine Baadsgaard.

Fra den 7. marts vil det derfor foreløbig være muligt at få kviktest mod betaling i følgende af Copenhagen Medicals centre, både hverdag og i weekenderne:

• Axel Towers, København
  • Fields, København
  • Grønnegade, København
  • Nørreport, København
  • Vejle
  • Rønne

Prisen bliver 145 kr. pr. test.

”Vi følger med i behovet, ser tiden an og der kommer formentlig justeringer undervejs. Derfor er det en god idé altid at se aktuelle ydelser, adresser og åbningstider på vores hjemmeside www.cphmed.com,” siger Trine Baadsgaard.

Også kviktestløsning til virksomheder

Udover kviktest for private, er det fortsat også muligt for virksomheder at købe kviktest-sæt hos Copenhagen Medical.

”En del virksomheder har brug for at sikre forretningskritisk produktion. Kviktest af medarbejdere kan stoppe smittespredning på arbejdspladsen, og dermed være med til at sikre at store grupper af medarbejdere lægger sig syge. Derfor sælger vi kviktests til hurtig og nem testning på arbejdspladsen via vores webshop på: https://shop.cphmed.com,” siger Trine Baadsgaard.

Stadig PCR-tests

Copenhagen Medical tilbyder også PCR-tests i deres sundhedscentre. Her er der to muligheder. Hvis man vil have test-svaret indenfor 1-3 timer prisen 795 kr.
Kan man vente 24 timer er prisen 495 kr.

Alle testsvar uploades nøjagtig som i dag i sundhed.dk og kan altså bruges som dokumentation i forbindelse med rejser etc.

Om Copenhagen Medical:

Copenhagen Medical blev skabt i forbindelse med COVID-19-pandemien. Selvom kviktestcentrene lukker 6. marts, fortsætter virksomheden og åbner bl.a. 10 sundhedscentre i hele landet i foråret 2022.

• Corona

• covid-19
  • kviktestcenter
  • pcr-test

Copenhagen Medical A/S driver over 35 kviktest-centre i Region Hovedstaden.

Derudover har virksomheden 3 sundhedscentre i København og Vejle, med ambition om at blive landsdækkende leverandør af sundhedsydelser til både borgere og virksomheder.

Virksomheden er importør og distributør af Covid 19 Antigen- og antistof test fra sydkoreanske SD Biosensor.

Pressekontakt Pressekontakt