Dekton® Slim XGloss – et unikt & holdbart udtryk i højglans

Som opfølgning på lanceringen af den tynde, ultra-kompakte overflade, Dekton® Slim, i januar 2019, udvider Cosentino nu kollektionen med bl.a. 4 udvalgte farver med en unik højglans overflade. Farverne Natura18, Halo, Arga og Bergen kombinerer et smukt og populært design med en særlig glans – og ikke mindst fleksibiliteten i den ultratynde overflade.

Lanceringen er en del den aktuelle, verdensomspændende udvidelse af Dekton® Slim kollektionen. Nye, sofistikerede overflader med både blanke, matte og strukturerede udtryk, hvilket også omfatter farverne Aura 15, Edora, Bromo, Trilium, Laos og Lunar.

Med den aktuelle udvidelse tæller den revolutionerende Dekton® Slim kollektion nu 19 farver med vidt forskellige udtryk.

Innovation og research er omdrejningpunktet for den spanske, markedsleder på produktion og distribution af innovative overflader til arkitektur og design, Cosentino. Et af resultaterne af den kompromisløse indsats er den revolutionerende tynde Dekton Slim med en tykkelse på blot 4 mm, som blev lanceret i januar 2019.

Som tykkelse har Dekton Slim revolutioneret design- og arkitekturverdenen med en overflade der kombinerer de ekstraordinære tekniske og mekaniske egenskaber, der karakteriserer Dekton® materialet med en betydeligt reduceret tykkelse på blot 4 mmog en tilsvarende reduceret vægt (10 kg/m2), hvilket gør materialet nemmere både at håndtere og montere.

Den unikke holdbarhed, ridsefastheden, de pletafvisende egenskaber og den lave vandabsorption kombineres med store pladeformater og en elegant farveskala. Det markerer Dekton® Slim som det perfekte valg, når kravene til såvel ydeevne som vægt er høje, f.eks. møbel- og dørbeklædning, store paneler og vægbeklædninger. Nye produkter og nybyggeri såvel som renoveringsprojekter.

Nyheder

Aktuelt udvides kollektionen med 4 iøjnefaldende farver med en poleret, højglans finish, Dekton XGloss, nemlig Natura18 (XGloss Natural Collection), Halo (XGloss Solid Collection), Arga og Bergen (XGloss Stonika). Nyhederne tager afsæt i Cosentinos professionelle innovationsafdelings indsats for at skabe en teknologisk avanceret og unik overflade til et krævende, internationalt marked, hvor kombinationen af de kun 4 mm tykkelse og den spejlblanke overflade ikke tidligere har været en mulighed.

Lanceringen er en del af en kollektionsudvidelse omfattende yderligere 10 nye valgmuligheder i Dekton Slim kollektionen, som Cosentino lige nu lancerer internationalt. De valgte farver udgør tilsammen en sofistikeret, farve- og strukturmættet kollektion til udsmykning af hjemmets mest centrale rum. Udover de 4 højglans varianter handler det om matte finishes i 6 farver: Aura15, Edora og Bromo fra Natural Collection og Trilium, Laos og Lunar fra den prisvindende Industrial Collection, hvilket bringer Dekton® Slim op på i alt 19 farver.

Dekton® Slim Colours

Kollektionen omfatter fremadrettet følgende farver: Halo (XGloss Solid Collection), Natura18 (XGloss Natural Collection), Bergen y Arga (XGloss Stonika), Sirius, Zenith (Solid Collection), Nayla, Aura15, Opera, Edora, Sasea, Kovik, Sirocco, Bromo, Kelya (Natural Collection), Lunar, Kreta, Trilium og Laos (Industrial Collection).

Succesfulde Dekton® Slim

Dekton® Slim er blevet præsenteret på verdens vigtigste arkitektur- og designmesser, som f.eks. den internationale møbelmesse, Milan International Furniture Fair (Italien), KBIS (USA) og Espacio Cocina SICI (Spanien) og responsen fra såvel professionelle som slutkunder har været ekstremt positiv. Bl.a. har en række anerkendte arkitekter og designer givet tilbagemeldinger på, at Dekton® Slim rammer et hidtil udækket behov i branchen.

I sin korte levetid, har Dekton® Slim yderligere vundet prisen “Product Innovation Gold Award” kategori i den Britiske Designer Kitchen & Bathroom Awards 2019 – ligesom Slim opnåede en attraktiv finaleplads i EK&B Business Award 2019 i gruppen “Best Surface”, også I Storbrittanien.

Se hele Dekton® kollektionen og læs mere om Dekton® Slim på www.dekton.dk.

For yderligere oplysninger kontakt Gitte Jæger | PR ansvarlig Cosentino Danmark | Telefon 23 90 95 44 | Mail gitte@bindeled.dk.

• møbeldesign
  • badeværelse