Fodboldslegenden: "Jeg vil hjælpe andre med at opleve det samme"

I løbet af efteråret modtog den finske fodboldspiller Jari Litmanen en tyngdedyne fra Cura of Sweden for at prøve den. Jari Litmanen blev så overbevist om dynens virkning på søvnen, at han er begyndt at samarbejde med virksomheden for at dele sine oplevelser.

Stor betydning for min søvn

Som tidligere topatlet ved han, hvad søvn betyder for velvære. Det er også vigtigt for Litmanen, at han kan stå bag det produkt, han repræsenterer.

– Jeg troede ikke, at en dyne ville være så vigtigt for min søvn. CURA-dynen har hjulpet mig med at sove bedre, og derfor vil jeg hjælpe andre med at opleve det samme, siger Litmanen.

Nordiske topatleter

I Sverige står NHL-legenden Börje Salming, og den tidligere topsvømmer og syv gange verdensrekordindehaver Emma Igelström, også bag CURA of Sweden.

I Norge samarbejder Cura of Sweden med Marit Bjørgen, som er den mest succesrige langrendsløber nogensinde med sine otte guldmedaljer ved OL og 18 verdensmesterskaber. Bjørgen er også den mest succesrige atlet i vinter olympisk historie med hensyn til antal medaljer.

• Sundhed, sundhedsvæsen, lægemidler

CURA of Sweden er en svensk virksomhed, der blev grundlagt i 2017, og som arbejder med soveværelsesprodukter af høj kvalitet med funktion og søvnfordele i fokus. Blandt andet står virksomheden bag Europas bedst sælgende tyngdedyne CURA Pearl Classic. Ifølge en undersøgelse med 450 deltagere, får ni ud af ti brugere en bedre søvnkvalitet.

Med over 500.000 solgte tyngdedyner, et voksende sortiment og et stort distributionsnetværk arbejder CURA of Sweden imod sin langsigtede vision om at hjælpe så mange mennesker som muligt til bedre og sundere søvn.

Michael Mendgaard-Holm

Pressekontakt Country Manager Denmark +45 29 63 43 44