D-Link lancerer verdens første USB-adapter med Wi-Fi 6-understøttelse

[Stockholm – 25. oktober, 2021] – D-Link, en global leder inden for netværks- og kommunikationsteknologi, løfter sløret for verdens første USB-adapter med Wi-Fi 6-understøttelse. Den nye USB-adapter (DWA-X1850) er hurtig og nem at installere og giver en problemfri opgradering til stationære og bærbare computere ved at opdatere trådløs forbindelse og sikkerhed i dit hjem eller på kontoret. DWA-X1850 er perfekt til folk, der ønsker at opdatere til den nyeste Wi-Fi 6-teknologi og opleve lag-fri online gaming, hurtig download af store filer og bufferfri videoopkald samt videostreaming i 4K/8K-opløsning.

Takket være den nyeste Wi-Fi 6-teknologi kan DWA-X1850 levere en trådløs kommunikationsforbindelse med hastigheder på op til 1.200 Mbps, samtidig med at den hjælper med at optimere den samlede netværkseffektivitet og ydeevne. DWA-X1850 er fuldt udstyret med MU-MIMO- og OFDMA-teknologi, der gør det muligt for Wi-Fi 6-netværk at nå deres sande potentiale – hvilket giver en hurtigere og mere stabil forbindelse, selv når flere enheder overfører data samtidigt i aktive hjemme- eller kontormiljøer. Derudover understøtter adapteren den nyeste WPA3-godkendelses- og krypteringsteknologi, hvilket sikrer en mere sikker forbindelse til trådløse netværk.

Den nye lancering understøttes også af to-båndsteknologi, der giver mulighed for mere fleksibel forbindelse til enten 2.4GHz- eller 5GHz-båndet. Ved at drage fordel af det mindre indlæste 5 GHz-bånd kan DWA-X1850 således forbedre trådløs forbindelse for en mere pålidelig og hurtig Wi-Fi.

Med sit kompakte design er DWA-X1850 meget nem at bære og nem at bruge. Når adapteren opretter forbindelse til en USB-port, kan den installeres på få sekunder takket være forudinstalleret software. Derudover understøtter Wi-Fi 6-adapteren usb 3.2 Gen 1 (USB 3.0) med høj hastighed, hvilket giver mulighed for maksimale dataoverførselshastigheder – udnyttelse af det fulde potentiale i Wi-Fi 6.

• b2c
  • ofdma
  • mu-mimo
  • usb-adapter
  • wifi
  • wi-fi 6
  • d-link

Relateret materiale

D-Link udvider EAGLE PRO AI-familie med helt ny mesh-system og mesh-extender med Wi-Fi 6-understøttelse

D-Link præsenterer de helt nye mesh-systemer (M15-2, M15-3) og mesh-extender (E15) i EAGLE PRO AI-familien. De nye lanceringer tilbyder den bedst mulige Wi-Fi 6-dækning og hastighed, som løbende optimeres og forbedres ved hjælp af kunstig intelligens samt problemfri forbindelse via mesh-teknologi – hvilket gør dem til perfekte løsninger til hjemmebrugere og små kontorer.