Dagrofa gør klar til at tage hul på næste strategiske fase

Dagrofa iværksatte i 2019 sin 3-årige ”StærkereSammen”-strategi. Planen er på sporet, og detaljerne for 2021 fastlagt. Samtidig med at de eksekveres, tages også de organisatoriske skridt, der skal til for at kunne skyde næste fase i gang. De nye ledelseskræfter skal ombord, før de strategiske temaer for 2022-24 slås fast, men det er allerede nu klart, at der ikke mindst kommer til at stå vækst og digitalisering på programmet.

De organisatoriske ændringer i koncernledelsen skal styrke Dagrofas position som fødevarekoncern.

-Vi er kommet langt med vores ”StærkereSammen”-strategi, og 2021 er året, hvor vi sigter mod sorte tal. Men 2021 er også afsættet for den næste strategiperiode i Dagrofa, hvor vi skal stå endnu stærkere på markedet, være mere offensive og endnu mere relevante for vores kunder. Vi skal således inden længe i gang med at formulere og definere den næste del af vores strategiske rejse, og det er et passende tidspunkt at tilføre nye kompetencer, så vi står med det stærkest mulige hold, siger Tomas Pietrangeli, koncernchef i Dagrofa.

Omstruktureringen betyder ændringer på fire ledelsespositioner:

• Niels Miles Frandsen tiltræder som ny direktør i Dagrofa Foodservice den 1. april. Niels Miles Frandsen kommer fra en stilling som CEO i Alyasra Foods, en foodservicevirksomhed i Mellemøsten. Niels Miles Frandsen indtræder i koncernledelsen.
  • Richo Boss, som i dag er kædedirektør for SPAR, Min Købmand og Let-Køb, bliver ny kædedirektør for MENY. Richo kom til Dagrofa for to år siden og har tidligere været ansat i Salling Group og Coop. Han tiltræder som ny kædedirektør for MENY den 25. januar. Processen med at finde ny kædedirektør til SPAR, Min Købmand og Let-Køb er igangsat.
  • Dagrofa accelererer indsatsen på det digitale område og opretter en stilling som digital direktør med direkte reference til Tomas Pietrangeli. Også den ansættelsesproces pågår.

Ændringerne betyder, at Kenneth Holmen Pedersen, der er nuværende kædedirektør for MENY, efter aftale stopper den 22. januar. Peter Bruun, nuværende direktør i Dagrofa Foodservice, fratræder dags dato.

- Vi har ansat Niels Miles Frandsen som ny direktør i Dagrofa Foodservice. Niels kommer med en spændende baggrund som CEO fra en stor international foodservicevirksomhed i Mellemøsten, og jeg glæder mig til at få ham på holdet. Jeg vil ligeledes gerne sige tillykke til Richo Boss, som skal være med til at videreudvikle MENY kæden. Richo har skabt nogle særdeles imponerende resultater i SPAR, Min Købmand og Let-Køb, siger Tomas Pietrangeli.

- Både Dagrofa Foodservice og MENY står stærkere positioneret end tidligere. Jeg vil gerne takke Peter Bruun for den store indsats, han har ydet i Dagrofa Foodservice, hvor han sammen med medarbejderne har løftet Dagrofa Foodservice, så forretningen står et stærkere sted i dag. Jeg vil også gerne takke Kenneth Holmen Pedersen, som har skabt flotte resultater samt udviklet MENY-konceptet sammen med købmændene og kædens medarbejdere. Kenneth efterlader en kæde i topform, siger Tomas Pietrangeli.

Dagrofas koncernledelse består fremover af:

• Tomas Pietrangeli, koncernchef
  • Henrik Christiansen, CFO
  • Richo Boss, kædedirektør, MENY
  • Kædedirektør, SPAR, Min Købmand og Let-Køb - vakant
  • Laura Marie Larsen, HR- direktør
  • Sune Vorre, IT- direktør
  • Mariam Skovfoged, kommunikationsdirektør
  • Michael Christensen, kategoridirektør
  • Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice
  • Lars Arnløv Jørgensen, adm. direktør i Dagrofa Logistik

For yderligere oplysninger: Mariam Skovfoged, kommunikationsdirektør i Dagrofa: 72 33 23 23

• Detailhandel

• meny
  • public relations
  • ledelse
  • spar
  • detail
  • presse
  • dagrofa
  • dagrofa foodservice
  • supermarked

Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Danmarks største salgs- og logistikselskab, Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.

Dagrofa Koncernkommunikation

Pressekontakt For pressehenvendelser skriv eller ring til os på: 72332323