Låneaftale skal sikre væksten

Danish Crown og Den Nordiske Investeringsbank har indgået en låneaftale på 100 millioner Euro, som skal sikre medfinansieringen af købet af DK-Foods og Gzella Meat Group samt opførelsen af fabrikken i Pinghu.

Danish Crowns nye produktionsanlæg i Pinghu nær Shanghai skal forarbejde kød fra Danish Crowns slagterier. Når det står færdigt i 2019, skal anlægget producere op til 14.000 tons kødprodukter, herunder ferske udskæringer, færdigtilberedte og delvist tilberedte produkter samt levere kød til et marked med 80.000 potentielle kunder.

Lånet skal endvidere medfinansiere Danish Crowns køb af DK-Foods, der er en førende producent af pepperoni, samt Sokolows køb af Gzella.

- Vi er meget tilfredse med den tillid, som Danish Crown nyder hos vores finansielle partnere, som gør det muligt at få en god og bred finansiering af de aktiviteter, der ligger i vores strategiplan, siger Preben Sunke, der er CFO i Danish Crown.

• 4wd-strategi
  • køb og salg