Cille Holse er ny formand for Danske Fodterapeuter

Cille Holse er ny formand for Danske Fodterapeuter

Cille Holse vandt kampvalg om formandskabet på Danske Fodterapeuters generalforsamling 28. oktober på Helnan Marselis Hotel i Aarhus.

Med 57 procent af stemmerne vandt Cille Holse et kampvalg om formandsposten i Danske Fodterapeuter. Valget om ny formand blev afholdt på Danske Fodterapeuters generalforsamling 28. oktober på Helnan Marselis Hotel i Aarhus.

“Jeg vil gerne være med til at positionere fodterapeuter i sundhedsvæsenet, så vi er en attraktiv samarbejdspartner. Jeg synes, at det skal være et lige så naturligt valg at gå til fodterapeut, som det er at gå til tandlæge”, sagde Cille Holse og tilføjede:

“Jeg mener, at vi skal kunne stille diagnoser og behandle uden henvisning fra lægen, og at det skal kræve autorisation at give tilskud til fodbehandling for at sikre patientsikkerhed. Via respekt og indbyrdes tillid, mener jeg, at vi kan skabe grobund for en fælles indsats”, sagde Cille Holse fra talerstolen og tilføjede, at hun også gerne vil styrke efteruddannelsen af fodterapeuter og sammenholdet i Danske Fodterapeuter.

Cille Holse er allerede involveret i organisationsarbejde, da hun er medlem af samarbejdsudvalget for fodterapi i Region Sjælland og i 2021 blev hun kåret som Årets fodterapeut af Danske Fodterapeuter.

“Tusind, tusind, tusind tak. Jeg er så overlykkelig for tilliden, og jeg glæder mig til, at jeg sammen med hundredvis af kolleger skal føre vores forening videre på den platform, vi har i dag”, sagde Cille Holse, da valget var afgjort.

Om Cilla Holse
-Ejer af klinik for fodterapi i Sorø
-Fodterapeut på sårambulatoriet på Slagelse Sygehus
-Medlem af samarbejdsudvalget for fodterapi i Region Sjælland
-Tidligere lærer på Fodterapeutuddannelsen.
-Tidligere fodterapeut i Fusionsklinikken i Steno Diabetes Center Sjælland.
-Uddannet fodterapeut i 2012

Fakta om afstemningen

Cille Holse vandt med 57 procent af stemmerne, mens hendes modkandidat Mariah Kruse fik 42 procent af stemmerne.

Danske Fodterapeuters formand vælges direkte af generalforsamlingen af medlemmer for en periode på fire år.

Kandidater til formandsposten kan stille op på forkant, men kan også melde deres kandidatur på selve generalforsamlingen.