Tættere på cleantech med bestyrelsespost

Dansk Retursystem kommer helt tæt på virksomheder og uddannelsesinstitutioner, der arbejder med energi- og miljøteknologi, i den danske klyngeorganisation for cleantech, CLEAN. Her er Dansk Retursystems markedsdirektør Marlene Holmgaard Fris nyt bestyrelsesmedlem.

”Det er nyt for os at træde ind i kernen af en klyngeorganisation. CLEAN har en interessant medlemskreds og en solid organisation, som vi ser gode perspektiver i at være en aktiv partner i. For os er det særligt interessant at komme med netop nu, hvor vi kan bidrage i en ny bestyrelse. Jeg ser frem til at komme i arbejdstøjet og bringe vores virksomhed i spil”, siger Marlene Holmgaard Fris.

CLEAN arbejder for at skabe grøn vækst og beskæftigelse i danske virksomheder. Derfor er det vigtigt, at virksomhederne er repræsenteret i bestyrelsen.

Som klyngeorganisation forener CLEAN erhvervsliv og forskning inden for energi- og miljøteknologi. Formålet er at skabe grøn vækst og beskæftigelse i danske virksomheder, etablere internationale samarbejder og bidrage til en bæredygtig samfundsmæssig udvikling. Det sker gennem tætte offentlige-private partnerskaber, der eksperimenterer med nyskabende idéer og realiserer skalerbare løsninger.

• Miljø, energi

• ledelse og medarbejdere