Kendt YouTuber sætter fokus på chaufførfaget

Kendt YouTuber sætter fokus på chaufførfaget

Influencer Alexander Husum optog YouTube-indslag og blev klogere på unges jobmuligheder i chaufførfaget, da DEKRA Erhvervsskole holdt en gennemført transportdag med støtte fra FDE Fonden

Det gik ikke stille for sig, da den kendte YouTuber Alexander Husum fredag 29. maj besøgte den private udbyder af transportuddannelser DEKRA Erhvervsskole i Brøndby for at sætte fokus på det akutte behov for flere nye chauffører i Danmark.

Transportbranchen mangler chauffører, og der er en høj gennemsnitsalder blandt chauffører.

Derfor havde FDE Fonden under den danske brancheorganisation for vejtransport, ITD, tildelt DEKRA støtte til promovering af transportbranchen over for det unge publikum.

Med 387.000 følgere er Alexander Husum Danmarks største YouTuber, og hans mange trofaste fans kan se frem til et underholdende indslag fra DEKRA, som havde omdannet sin gård til en hyggelig markedsplads med udstillende transportvirksomheder, pølsevogn og konkurrencer i transportfaget.

De gæstende transportvirksomheder, der gav Alexander Husum forskellige udfordringer og oplevelser, var renovationsfirmaet Remondis, Hennings Kloakrens, Johannesen Kran & Maskintransport, Ancotrans – Anders Nielsen & Co og flyttefirmaet Inter Express.

”Vi skal have flere unge til at vælge transportbranchen og chaufførfaget til. Derfor er vi glade for støtten fra FDE og muligheden for at facilitere et event, der på en underholdende måde sætter fokus på chaufførmanglen i Danmark. Nu glæder vi os til at se Alexanders film. Han har et stort og ungt publikum, som forhåbentlig vil lytte til alt det, han har lært om, hvordan det er at være chauffør og arbejde i transportbranchen,” siger direktør for DEKRA Erhvervsskole, Anja Brauner Kristiansen.