50 års jubilæum

50 års jubilæum

I sommeren 1964 åbnede det første spanske turistkontor i Store Kongensgade i det indre København. Dengang rejste ca. 95.742 danskere på ferie til Spanien. I dag hedder adressen Frederiksgade, mens antallet af danske turister til Spanien er tidoblet og nærmer sig 1 million.

I anledning af vores jubilæum har vi re-designet vores Miró logo, som vi har brugt i mere end 25 år til at brande Spanien pa verdensplan.

"Vores Miró logo vækker stor genkendelse og for at markere vores jubilæum i Danmark, ønsker vi med dannebrog at sende en hilsen og tak til de mande trofaste turister som rejser til Spanien", udtaler Juan Francisco Cervero, direktør for Den Spanske Stats Turistbureau i København.

I løbet af 2014 vil der være diverse markeringer af jubilæet henvendt både til danskerne og til rejsebranchen. Blandt andet vil vi på Kulturnatten d. 10. oktober se tilbage på 50 år med Spanien som feriedestination. Derudover vil vi også holde en officiel reception for rejsebranchen samt venner af huset.

Den Spanske Stats Turistbureau i Danmark hører under statsadministrationen TURESPAÑA. Netværket af udenlandske turistkontorer består d.d. af i alt 32 afdelinger fordelt på 25 lande. Hovedfunktionerne består af professionel markedsføring af Spanien som turist destination med særlig fokus på samarbejde med den danske rejsebranche samt de danske rejselystne generelt. Spanien er danskernes mest populære feriemål på de lange rejser til udlandet (Danmarks Statistik), især De Kanariske Øer, Andalusien, De Baleariske Øer og Catalonien. Over 1 million danskere rejste til Spanien i 2014. Bureauet har været åbent i Danmark i 50 år.

Pressekontakt Online marketing ansvarlig +45 33 18 66 39
Fortuna Isabel Lehnsdal Blázquez

Pressekontakt Presse- og annonceafdeling +45 33 18 66 37

Den Spanske Stats Turistbureau i Danmark hører under statsadministrationen TURESPAÑA. Netværket af udenlandske turistkontorer består d.d. af i alt 33 afdelinger fordelt på 25 lande. Hovedfunktionerne består af professionel markedsføring af Spanien som turist destination med særlig fokus på samarbejde med den danske rejsebranche samt de danske rejselystne generelt. Spanien er danskernes mest populære feriemål på de lange rejser til udlandet (Danmarks Statistik), især De Kanariske Øer, Andalusien, De Baleariske Øer og Catalonien. 1,2 million danskere rejste til Spanien i 2019. Turistbureauet har været åbent i Danmark i mere end 50 år.