Næsten 65 mio. udenlandske turister rejste til Spanien i 2014

Næsten 65 mio. udenlandske turister rejste til Spanien i 2014

Endnu engang når vi rekord i antallet af udenlandske turister, der rejser til Spanien. 2014 sluttede med et besøgstal på 64.995.275, 4,3 millioner flere turister end i 2013.

De 3 mest besøgte turistdestinationer i 2014 var Catalonien med 16.814.199 udenlandske besøgende, De Kanariske Øer med 11.475.211 og De Baleariske Øer med 11.367.224. I følge analysen udarbejdet af Frontur viser det sig, at 7 ud af 10 rejsende selv har planlagt sin rejse.

Over 1 million danskere rejste til Spanien i 2014!

Tallet er nu blevet offentliggjort: 1.054.188 danske turister, 7 % flere end i 2013. Danskernes foretrukne rejsemål er fortsat De Kanariske Øer, Andalusien, de Baleariske Øer og Catalonien.

Kilde: Den Spanske Stats Turistbureau har udarbejdet denne information med tal fra FRONTUR rapporten, det Spanske Institut for Turisme. Venligst oplys om denne kilde i jeres publikationer.

For yderlig information kontakt Markedsanalytiker mariu.vallejo@tourspain.es

Den Spanske Stats Turistbureau i Danmark hører under statsadministrationen TURESPAÑA. Netværket af udenlandske turistkontorer består d.d. af i alt 32 afdelinger fordelt på 25 lande. Hovedfunktionerne består af professionel markedsføring af Spanien som turist destination med særlig fokus på samarbejde med den danske rejsebranche samt de danske rejselystne generelt. Spanien er danskernes mest populære feriemål på de lange rejser til udlandet (Danmarks Statistik), især De Kanariske Øer, Andalusien, De Baleariske Øer og Catalonien. Over 1 million danskere rejste til Spanien i 2014. Bureauet har været åbent i Danmark i 50 år.

Fortuna Isabel Lehnsdal Blázquez

Pressekontakt Presse- og annonceafdeling +45 33 18 66 37

Den Spanske Stats Turistbureau i Danmark hører under statsadministrationen TURESPAÑA. Netværket af udenlandske turistkontorer består d.d. af i alt 33 afdelinger fordelt på 25 lande. Hovedfunktionerne består af professionel markedsføring af Spanien som turist destination med særlig fokus på samarbejde med den danske rejsebranche samt de danske rejselystne generelt. Spanien er danskernes mest populære feriemål på de lange rejser til udlandet (Danmarks Statistik), især De Kanariske Øer, Andalusien, De Baleariske Øer og Catalonien. 1,2 million danskere rejste til Spanien i 2019. Turistbureauet har været åbent i Danmark i mere end 50 år.