Torre Glòries i Barcelona

Fra Frederiksberg til Barcelona- Tomás Saracenos første værk i Spanien

Vi nyder i øjeblikket den argentinskfødte kunstner Tomás Saracenos udstillingen Event Horizon i Cisternerne på Frederiksberg. Nu kan den populære kunstner snart præsentere sin første udstilling i Spanien.

Den kendte kunstner og arkitekt, Tomás Saraceno, vil overtage kuplen i Torre Glòries i Barcelona med en installation, der vil invitere besøgende til at reflektere over, hvordan vi håndterer et miljø, der er udsat for konstante interaktioner. Saracenos værk vil være den eneste permanente udstilling i Torre Glòries og afspejler de elementer, der former og karakteriserer hans kunst.

Den argentinske kunstner er nemlig allerede en stjerne på den internationale kunstscene. Han er oprindeligt uddannet arkitekt og er inspireret af alt fra edderkopper og flagermus til astrofysik, filosofi og ingeniørkunst. Et flot ekspempel fra installationen er edderkoppespindet, som lige nu kan opleves i udstillingen i Cisternerne og som får os til at reflektere over, hvordan alt er forbundet og har en indvirkning på vores tilværelse. Edderoppespindet vil også kunne opleves i udstillingen i i Torre Glòries.

Mens man venter på at udstillingen åbner til foråret 2022 i Barcelona, så kan man jo starte med at se udstillingen på Frederiksberg, som er åben helt til den 30. november.