CAC, Kunstens og Videnskabens By i Valencia.

Valencia er vært for galla prisen ”The World 50 Best Restaurant Awards” 2023

Spaniens 3’ største by Valencia vil igen være epicentret for Internationalt Haute Cuisine, når byen skal overrække prisen ”Verdens 50 bedste restauranter” den 20. juni 2023.

Denne prestigefuldt præmieoverrækkelse vil blive afholdt i den populære CAC - Kunstens og Videnskabens By, og vil samle de bedste kokke fra hele verden.

Som en del af denne galla vil der være gastronomiske møder og aktiviteter mellem internationale og de valencianske kokke, foruden prisoverrækkelsen. Nogle af verdens bedste chefs vil møde og formidle deres viden til lokale chef-studerende gennem diverse initiativer.

Arrangementet vil byde på internationale berømte chefs navne som Joan Roca, fra El Celler de Can Roca; Jeremy Chan, kok og medstifter af Ikoy i London, samt prisvinderne Elena Reygadas og Pía León. Reygadas, kok på Rosetta Restaurant i Mexico, blev sidste år anerkendt af Verdens 50 bedste restauranter. Til gengæld vandt peruvianske Pía León, kok hos Central & Kjolle, prisen for den bedste kvindelige kok i Latinamerika og prisen for den bedste kvindelige kok i verden i The World's 50 Best, i henholdsvis 2018 og 2021.

The World's 50 Best Restaurants afspejler mangfoldigheden af verdens kulinariske scene siden 2002, og den årlige liste over verdens mest prestigefyldte restauranter giver et overblik over nogle af de bedste destinationer for unikke kulinariske oplevelser samt de førende spise trends.

Kilde: Tourism news for professionals and tourism companies | Spain Travel News

Mere om Spanien: www.spain.info