Åbent hus hos Dinitrol denne weekend

Selvom vi har oplevet en lun vinter i år, er der blevet saltet betydeligt mere end ved en gennemsnitlig vinter – og det udsætter din bil for rustangreb.Vejsalt kan forårsage rust, tæring og korrosion, men ikke i sig selv. Det er i kombination med fugt, det bliver rigtig farligt for bilerne. Faktisk øger denne kombination risikoen for rustangreb med 25%.

Alle dele på bilen, der kan komme i kontakt med salt, er i farezonen. Det er især undervognen, karosseriet og de mekaniske dele på bilen, som risikerer rustangreb. Dette betyder at bremser, hjulophæng og elektronik, som alle er ekstremt vigtige for sikkerheden, er udsatte.

Af denne grund holder Dinitrol åbent hus den 17.-18. marts fra kl. 10-15. Her har man mulighed for at få et gratis rusttjek af bilen, samt op til 20% rabat.

Rustskader efter fugtig vinter

Med milde temperaturer og derved også stigende luftfugtighed over det meste af vinteren, er vejsalten for alvor aggressiv i forårsmånederne og kan derfor forårsage alvorlige rustskader på din bil. Derfor er det vigtigt at få efterset din bils undervogn for rust netop nu. En kvalitets rustbeskyttelse fra Dinitrol sikrer tryghed for en sikker bil med en sund økonomi i mange år ud i fremtiden.

Op til 30 års garanti og en sikrere bil

Det fugtige danske klima gør, at alle biler i Danmark ruster hele året rundt. Allerede i bilens første leveår gnaver rusten i hulrum, på vognbunden, ved samlinger og de mekaniske dele. Salt og forurening forstærker rustdannelsen, derfor skal biler rustbeskyttes, så snart de lander på den danske asfalt. Nye biler er sjældent tilstrækkeligt rustbeskyttet til at kunne modstå det danske klima.

- En løbende rustbeskyttelse sikrer ikke kun bilens pladedele og vognbund mod rust. Det sikrer også en række vitale, sikkerhedsmæssige dele som eksempelvis bremserør, hjulophæng, styreforbindelser, benzinrør mm. En godkendt rustbeskyttelse er derfor afgørende for, at du kører rundt i en sikker bil. Og selv om din bil er galvaniseret, så ruster den i samlingerne, forklarer Teknisk chef hos Dinitrol, Mogens Vestergaard Hansen.

Dinitrols kvalitetsprodukter sikrer en effektiv rustbeskyttelse, som du ikke får ved andre udbydere. Dinitrol er, som den eneste landsdækkende kæde kontrolleret og godkendt af Teknologisk Instituts omfattende og uvildige kontrolordning. Det garanterer dig en rustbeskyttelse af højeste kvalitet.

Teknologisk Institut gennemgår alle Dinitrol Centre i hele landet ved uanmeldte stikprøvekontroller, hvor Teknologisk Instituts medarbejdere kontrollerer alle bilens hulrum og vanger for at se om undervognen har været skilt ad og om rustbehandlingen lever op til Dinitrols høje standard.

Teknologisk Institut anbefaler ydergliere, at rustbeskytte biler fra helt nye, da dette øger bilens levetid i mange år.

• Økonomi, finans

• pressemeddelse
  • rust
  • rustbeskyttelse
  • transport

Verdens bedste rustbeskyttelse siden 1947

Dinitrol har på verdensplan mere end 70 års erfaring inden for rustbeskyttelse. Vi er Danmarks største udbyder af undervognsbehandling med centre fordelt over hele landet.

Vi arbejder hele tiden på at gøre VERDENS BEDSTE RUSTBESKYTTELSE endnu bedre! På den måde kan vi altid sikre den bedste kvalitet. Hos Dinitrol er kvali­tet og service afgørende for en ordentlig rustbeskyttelse – og vores kunders tilfredshed.

Rasmus Djurhuus

Pressekontakt Marketingansvarlig 91898556