Fodbold på 6'eren og Canal 9 i uge 37

Europa League-start og topbrag i Premier League

Europa League skydes i gang, når FC København skal forsøge at genvinde sin europæiske ære, og topklubber som AC Milan og Arsenal dyster om trofæet.

FC København er kommet i en overkommelig gruppe, og indleder det europæiske togt hjemme i Telia Parken mod gruppens på papiret sværeste modstander, Lokomotiv Moskva. Arsenal skal forsøge at kopiere Manchester Uniteds triumf fra sidste år, og en sejr i Europa League kan nemt vise sig, at være Arsene Wengers mandskabs nemmeste vej til næste års Champions League, efter London-klubben er kommet dårlig fra start i den hjemlige liga.

I Premier League tager Liverpool imod Burnley hjemme på Anfield, hvor Jürgen Klopps tropper skal forsøge at vise, at sidste års kvaler med ligaens bundhold er fortid. Bournemouth tager imod oprykkerne fra Brighton i en tidlig bundgyser, hvor begge klubber skal forsøge at lægge livsvigtig afstand til nedrykningsstregen. På Stamford Bridge er der lagt op til topkamp, når de forsvarende mestre fra Chelsea tager imod lokalrivalerne fra Arsenal.

Det og meget mere, når Eurosports kanaler giver dig alt den bedste fodbold.

Torsdag d. 14. september kl 20:55 på 6’eren
Europa League (Gruppe F)
FC København – Lokomotiv Moskva
Direkte fra Telia Parken. Skuffelsen var til at tage og føle på, da det ikke lykkedes FC København at kvalificere sig til gruppespillet i Champions League. Nu indleder københavnerne et nyt europæisk togt – denne gang i det næstbedste selskab, Europa League. FC København er kommet i en overkommelig gruppe med Lokomotiv Moskva, FC Sheriff fra Moldova og Zlin fra Tjekkiet. Løverne indleder gruppespillet hjemme i Telia Parken mod gruppens på papiret sværeste modstander, russiske Lokomotiv Moskva, hvor Ståle Solbakkens tropper jagter europæisk genrejsning.

Kampen kommenteres af Zak Egholm og Morten Bruun

Torsdag d. 14. september kl 21:00 på Canal 9
Europa League (Gruppe H)
Arsenal – FC Köln
Direkte fra Emirates. Arsenal trak sorteper i toppen af Premier League i sidste sæson, hvor klubben ikke formåede at kvalificere til Champions League. The Gunners befinder sig dermed for første gang i 21 år uden for det fineste selskab. I stedet står der i år Europa League på programmet, og Arsene Wenger & co. er havnet i en spændende gruppe med FC Köln, Røde Stjerne og BATE Borisov. Manchester United brugte i sidste sæson Europa League til at kvalificere sig til dette års Champions League. Arsenal vil forsøge at kopiere den bedrift i år, hvor Londonklubben indleder gruppespillet hjemme i London mod FC Köln.

Kampen kommenteres af Peter Piil og Mads Junker

Fredag d. 15. september kl 20:55 på 6’eren
Bournemouth – Brighton
Direkte fra Dean Court. Kampen mellem Bournemouth og oprykkerne fra Brighton ligner på forhånd en tidlig bundgyser mellem to hold, der skal kæmpe hårdt for overlevelse i årets Premier League. Bournemouth har tabt sine første to kampe hjemme på Dean Court, og kun tre point er tilfredsstillende, når oprykkerne fra Brighton kommer på besøg fredag aften. Kampen ligner på forhånd en hårdt kæmpet og taktisk affære mellem to hold, der absolut ikke kan tåle et nederlag.

Kampen kommenteres af Anders Bank-Rasmussen og John Faxe Jensen

Lørdag d. 16. september kl 15:55 på 6’eren
Liverpool – Burnley
Direkte fra Anfield. Jürgen Klopps Liverpool-mandskab er i forrygende form hjemme på Anfield, hvor Arsenal senest blev sendt hjem med et 0-4 nederlag. Lørdag tager de imod Burnley i en kamp, hjemmeholdet skal vinde for at holde fast i toppen af Premier League. Burnley har dog i denne sæson skabt alvorlige problemer for Premier Leagues topklubber, hvor det i sæsonåbningen blev til en sensationel sejr over Chelsea på Stamford Bridge og senest blev det til pointdeling ude mod Tottenham. Liverpool var Premier Leagues bedste hold i de indbyrdes opgør i top seks i sidste sæson, mens det kneb gevaldigt mod ligaens lavere rangerede modstandere. Hvis Liverpool skal have håb om at kæmpe med om titlen, skal statistikken mod de dårlige hold forbedres og Burnley besejres lørdag eftermiddag.

Kampen kommenteres af Thomas Gravgaard og Thomas Gaardsøe

Søndag d. 17. september kl 13:00 på 6’eren
Chelsea – Arsenal
Direkte fra Stamford Bridge. De forsvarende mestre fra Chelsea tager imod lokalrivalerne fra Arsenal i rundens stopkamp i Premier League. Kampen om det engelske mesterskab og en placering i top fire er som altid benhård, og begge klubber har brug for tre point for at holde kontakten til ligatoppen. Arsene Wenger har haft et godt greb om Antonio Conte i de to kombattanters seneste opgør, hvor det er blevet til sejre i både FA Cup-finalen og Community Shield. Bliver det den energiske italiener eller den eftertænksomme franskmand, der trækker det længste strå og vinder håneretten i London?

Kampen kommenteres af Peter Piil og Morten Bruun

For yderligere information: