To dages psych festival på Stairway i Vanløse

Over to dage præsenteres det bedste indenfor dansk og nordisk beat-musik på scenen i Vanløse! Det er lugten af knallert, popcorn og bajere, og lyden fra pickupnålen i rillen på en 7” vinyl.

Der var en engang, hvor plader blev indspillet i forstæderne og nogle af de største internationale beat-navne spillede deres koncerter i Brøndby, Hvidovre og Gladsaxe. Biografer i Islev, Brønshøj og ikke mindst Vanløse lagde ofte sal til danske bands som Beefeaters, Alrune Rod, Young Flowers m.fl., når de skulle optage deres plader i biografsalen efter sidste forestilling.

Derfor er Stairway gået sammen med Colossal om at præsentere et moderne beat-program under navnet "Vanløse Beat Dage", som en hyldest til dengang musik blev indspillet i forstæderne, og ungdommens spillesteder var diverse beat-klubber rundt om på skolerne i København og omegn.

Programmet er en blanding af beat og psych, med en stærk retro vibe, pakket ind i et moderne og yderst interessant program med en række af de fedeste bands og DJs.

Fredag d. 1. april:

• Vilde Græs
  • Undergrünnen (NO)
  • Baby Jesus (SE)
  • Orcas
  • DJs Beat Mermaids

Lørdag d. 2. april:

• The Sonic Dawn
  • Electric Eye (NO)
  • Orkan (SE)
  • Les Dunes (NO)
  • DJ Uffe Lorenzen

Derudover vil der begge dage være plademarked ved Orpheus Records og Vinyltrolden.

Yderligere info

Døre: 19:00 // Koncertstart: 20:00

Forsalg: 170kr. (+ gebyr) pr. dag // Dørsalg: 200kr. pr. dag

Billetlink fredag