Drivkraft Danmark henter ny e-mobilitetsansvarlig hos CPH-Electric

Drivkraft Danmark henter ny e-mobilitetsansvarlig hos CPH-Electric

Drivkraft Danmark, branche- og arbejdsgiverorganisationen for danske ladeoperatører og brændstofleverandører, udvider sekretariatet med Gent Grinvalds som ny e-mobilitetsansvarlig.

Drivkraft Danmarks oprustning på e-mobilitet kommer i en tid, hvor markedet hele tiden udvikler sig og byder på nye og innovative løsninger både inden for persontransporten og den tunge transport.

Brancheorganisationens medlemmer accelererer i disse år antallet af ladestationer til danskerne, og inden 2030 vil Drivkraft Danmarks medlemmer også levere mindst 100 ladestationer til el-lastbiler. Det var netop branchens ambitiøse målsætninger for e-mobilitet, der motiverede Gent Grinvalds til at skifte:

"For mig at se, så er der ingen tvivl. Fremtiden for transporten er elektrisk. Derfor er jeg også virkelig begejstret for min nye rolle hos Drivkraft Danmark. Jeg glæder mig til at arbejde for og sammen med nogle af de mest afgørende aktører i transportens grønne omstilling. Jeg har store ambitioner for området, og det ved jeg også gælder for Drivkraft Danmarks medlemmer," fortæller Gent Grinvalds.

Med seks års erfaring fra CPH-Electric i Region Hovedstaden bringer Gent Grinvalds en værdifuld kombination af erfaring, teknologisk forståelse og netværk med til Drivkraft Danmark. Ifølge Drivkraft Danmarks direktør, Jacob Stahl Otte, er Gent Grinvalds noget nær den ideelle kandidat:

"Med Gent ombord styrker vi vores evne til at understøtte den elektriske omstilling af transportsektoren. Vores medlemmer investerer milliarder i den grønne omstilling af transporten, og der er ingen tvivl om, at Gents erfaring og indsigt i e-mobilitet bliver afgørende for udviklingen af området både for Drivkraft Danmark og vores medlemmer," siger Jacob Stahl Otte.

Gent Grinvalds får titel som chefkonsulent og e-mobilitetsansvarlig, og han har første arbejdsdag hos Drivkraft Danmark den 1. februar.