CASE: DS Smith skaber innovativ displayløsning til DermaPharms jubilæum

I forbindelse med 10 års jubilæet for lancering af de første allergi- og miljømærkede hudplejeprodukter, som blev markeret med relancering af Derma Family produktserien, havde DermaPharm behov for en displayløsning, der skulle hjælpe med at få serien i fokus og øge salget.

Tilgang

Via møder med kunden, hvor flere behov i DermaPharms supply cycle blev diskuteret udviklede PackRight Centre en iøjnefaldende og funktionel displayløsning til dagligvarehandlen, der også tog hensyn logistikledet. Særligt ved løsningen var nemlig introduktionen af et nyt produkt fra DS Smith: Easy Top.

Easy Top er en innovativ løsning, der blandt andet løser problematikker vedrørende forsendelse samt opsætning af displays i butikkerne. Easy Top er en forsendelseshætte, som beskytter displayet under transport. Derved undgår man at skulle samle displayet i butikkerne, da displayet kan leveres opsat. Alternativt bliver displays ofte beskyttet med folie, men en af udfordringerne ved folien er, at der er risiko for at trykke displayet, eller komme til at skære i det, når indpakningen fjernes. Med Easy Top er displayet nemt at pakke ud, da forsendelseshætten hurtigt kan afmonteres ved hjælp af en perforering. Derved sikres det, at både display og produkterne er intakte, når omslaget fjernes.

• Et display som skaber opmærksomhed omkring produktseriens jubilæum og er i tråd med DermaPharms design af produktemballagen for at sikre genkendelighed.
  • Et funktionelt display med plads til alle seriens produkter, som har forskellige størrelser
  • Sikring under transport, således at displayet og produkterne kommer hele frem til butikkerne.
  • Tidsbesparelse, i og med at displayet er samlet, når det når ud i butikkerne, og desuden er hurtigt at pakke ud, da forsendelseshætten nemt fjernes ved hjælp af en perforering.

Kundens oplevelse

”DS Smith havde en rigtig hurtig proces på de forskellige ting. Særligt i udviklingsfasen har de været rigtig gode, hvor de er kommet med gode ideer og har arbejdet med meget korte deadlines. Generelt har der været rigtigt hurtig handling på tingene, og der gik ikke mange uger, før vi kunne se det første display, og kunne lave en transporttest. Vi har store forventninger til at displayet skal blive en succes.”

Lone Skaarup Madié Indkøbs- og logistikchef, DermaPharm

• pos