CASE: Emballagen optimerer logistikken hos WineFamly

WineFamly er en online vinklub, der giver medlemmerne mulighed for at købe vin til kostpris. Siden lanceringen for et år tilbage, er det gået stærkt for virksomheden, der i dag har mere travlt end nogensinde – en succes der giver udfordringer i logistikledet.

Med succes kommer udfordringer

Succes i e-handel giver udfordringer i logistikleddet. Når volumen vokser, bliver en effektiv logstikløsning afgørende – lige fra at håndteringen af indkomne varer, pakkeprocesser, lagerhåndtering og forsendelse til returnering af varer og håndtering af reklamationer. Hos WineFamly indledte man derfor et samarbejde med DS Smith for at finde den helt rette emballageløsning, som kunne løse nogle af disse udfordringer.

Ny emballageløsning

Med udgangspunkt i WineFamly’s eksisterende emballageløsning og behov, har DS Smith udviklet en ny samlet emballageløsning, der tager højde for udfordringerne i logistikledet.

Den samlede løsning består af nye forsendelseskasser til vin og spiritus i 1, stk., 3 stk., 6 stk. og 12 stk. størrelser. Konstruktionen, der består af en yderkasse, en inderkasse, en rumdeler og et låg, er designet med en minimal mængde af bølgepapmateriale, uden at det går ud over robustheden. Emballagedesignet er chok-testet på DS Smiths testcenter i England, og blev endeligt godkendt af WineFamly efter en række tests i deres egen forsyningskæde.

Den samlede løsning består yderligere af et sortiment af emballagetilbehør, såsom strækfilm, pakketape og en pakkefyldsmaskine.

Tydelige resultater

• Robust og gennemtestet forsendelsesemballage til vin som minimerer reklamationer og spild og dermed omkostninger
  • Forsendelsesemballage der sammen med emballagetilbehøret er nem og hurtig at pakke, hvilket mindsker omkostninger i pakkeprocessen.

”Vores nye emballageløsning har gjort arbejdet lettere for os i pakkeriet og givet os en større sikkerhed i vores forsendelser med færre reklamationer, hvilket både vi og vores medlemmer er glade for.Samarbejdet med DS Smith har fungeret rigtigt godt og har helt sikkert løst nogle store udfordringer for os.

Thomas Pedersen Founder, Co-Owner & CEO - WineFamly

• beskyttelse