CASE: High-end display sætter skub i salget af åndedrætsmaske

iTOOLS er en dansk handelsvirksomhed med specielt fokus på sikkerhedsudstyr, heriblandt åndedrætsmasker til industri og byggemarkeder. iTOOLS’ maske bygger på den nyeste teknologi, som giver produktet nogle klare fordele i forhold til konkurrerende produkter, og iTOOLS havde brug for et display, som kunne være med til at synliggøre disse fordele over for kunderne.

iTOOLS’ masker er karakteriseret ved kvalitet og skiller sig ud i forhold til tilsvarende produkter på markedet, men når maskerne havner på hylderne blandt de konkurrerende produkter sælges de relativt langsomt. iTOOLS havde derfor brug for et iøjenfaldende display til at fremhæve de unikke fordele og markere sig i butikkerne. Displayet skulle både være funktionelt, kunne bruges i flere sammenhænge, og samtidig have et design, der afspejler den kvalitet, som produkterne repræsenterer.

DS Smiths team designede et fleksibelt display, som kan omdannes fra et diskdisplay til et gulvdisplay med to bakker. Således kan displayets størrelse justeres alt efter behov.

Derudover var der fokus på det visuelle design. Displayet er gennemført i et high-end visuelt design for at afspejle produkternes høje kvalitet. Det kommer blandt andet til udtryk ved en fin lak og et indvendigt tryk. Begge features giver displayet et ekslusivt udtryk, og danner derved den helt rigtige ramme for produktet.

Den endelige løsning blev udviklet i tæt samarbejde med iTOOLS, som selv havde mange ideer til displayet, og kom med inputs gennem hele processen. Displayet er altså skræddersyet til iTOOLS helt i tråd med brandets DNA.

• Et salgsfremmende display, der har resulteret i en fordobling af afsætningshastigheden ift. salg fra hylden.
  • Et iøjnefaldende display, som skaber opmærksomhed omkring produktet
  • Et fleksibelt display, der kan omdannes fra diskdisplay til gulvdisplay

Kundens oplevelse

Samarbejdet med DS Smith har fungeret rigtigt godt. DS Smith er kommet med nogle forskellige modeller, og så har vi arbejdet os frem mod den rigtige løsning. Der har hele vejen igennem været en rigtig god dialog, og vi er meget tilfredse med displayet, som har været en kæmpe gevinst salgsmæssigt.

Ulrik Bruhn
Adm. direktør, iTOOLS