Credit: Stevie and Sarah Gee

Band of Horses kommer til Danmark

Gruppens sjette album Things Are Great er ude den 21. januar 2022. Den 26. februar kommer de til Danmark og giver koncert i K.B. Hallen i København.

Når Things Are Great lander til januar, er det ikke bare Band of Horses’ første album i fem år, men også en tilbagevenden til deres tidligere lyd og det hidtil mest autobiografiske værk fra grundlægger Ben Bridwell.

Seattle-bandet har teaset deres nye album med førstesinglen ”Crutch” – et episk, guitardrevent nummer, der slår en streg under, at der skal mere end fem års pause til at fjerne Band of Horses fra deres position som et af samtidens største rockbands.

Band of Horses blev grundlagt i 2004 og udgav i 2006 deres debutalbum Everything All The Time, som med ét satte bandet på den internationale rockradar. Ben Bridwell formår på smukkeste vis at observere mekanismerne i det menneskelige hjerte og omdanne det til historiefortælling, og sammen med resten af bandet skabte han en lyd, der gjorde stort indtryk på millennials verden over. Sange som ”The Funeral”, ”Is There A Ghost” og ”No One’s Gonna Love You” fra gruppens første albums blev pejlemærker og tro musikalske følgesvende for tusindvis af indierockfans, som fandt trøst i Bridwells jordnære sangskrivning og himmelske vokal.

Det er det første kapitel i Band of Horses’ karriere, de nu skriver videre på med Things Are Great. Ikke som et nostalgitrip, men som en tilbagevenden til de rå følelser og den upolerede indierock-ånd fra dengang. Albummet reflekterer Bridwells foreløbige liv og undersøger, hvad der har ændret sig, og hvad der er det samme som altid.

Band of Horses består i dag, foruden Ben Bridwell og de langvarige medlemmer Ryan Monroe og Creighton Barrett, af de nye medlemmer Matt Gentling på bas og guitarist Ian MacDougall. De har allerede skudt gang i koncertlivet igen med optrædener på blandt andet Lollapalooza, Firefly og Austin City Limits i år.

Band of Horses har siden begyndelsen af deres karriere opbygget et uovertruffen live-ry, som flere danske medier har dokumenteret. Da Band of Horses gæstede Tinderbox med deres seneste album Why Are You Okay fra 2016, skrev Soundvenues anmelder, at det var en ”særdeles veloplagt Benjamin Bridwell,” som trådte ind på scenen, og GAFFA har ad flere omgange kvitteret Band of Horses med 5- og 6-stjernede anmeldelser for deres danske koncerter.

Gruppen har netop taget hul på en amerikansk efterårsturné og er altså godt varmet op, når de den 26. februar 2022 kommer til K.B. Hallen.

Billetsalget starter fredag den 29. oktober klokken 10.00 via billetlugen.dk.

Koncerten arrangeres af DTD Concerts (tidl. Beatbox Entertainment) - en del af DTD Group