Interpol bringer deres ‘Antics 20th Anniversary Tour’ til København

Interpol bringer deres ‘Antics 20th Anniversary Tour’ til København

New Yorker-trekløveret spiller deres andet album Antics i sin fulde længde, når de lægger vejen forbi DR Koncerthusets Koncertsal den 20. oktober 2024.

Siden Interpol i 2002 albumdebuterede med pladen Turn on the Bright Lights, har New York-trioen markeret sig i det internationale indierock-landskab med deres mørke blanding af postpunk, dark wave og shoegaze.

I 2004 fulgte de op på succesen fra deres debutalbum med to’eren Antics, som indtog en 15. plads på Billboards 200 liste og gik nr. 21 på den engelske album chart. Antics bød på sange som ”Evil”, ”C’mere”, ”Slow Hands” og ”Narc”, som, sammen med resten af pladens seks numre, slog gruppens navn fast som et af de mest indflydelsesrige bands i 00’ernes indierock-æra.

Interpol består af Daniel Kessler på guitar, Samuel Fogarino på trommer og ikke mindst forsanger Paul Banks med sin karakteristiske dybe vokal. De har før gæstet netop Koncertsalen i DR Koncerthuset, da de i 2017 fejrede 15-års jubilæet for deres debutalbum med en koncert, som Soundvenues anmelder kvitterede med 5 ud af 6 stjerner under overskriften ”Overvældende perfektionisme fra rockmusikkens store paradoks”.

Den 20. oktober 2024 vender de så tilbage - denne gang altså med Antics som musikalsk omdrejningspunkt i DR Koncerthusets smukke rammer.

Billetsalget til koncerten starter fredag den 26. april klokken 10.00 via DR Koncerthusets hjemmeside.

Interpol har i alt udgivet syv studiealbum, hvoraf det seneste i rækken, The Other Side of Make-Believe udkom i 2022.

Koncerten arrangeres af DTD Concerts (tidl. Beatbox Entertainment) - en del af DTD Group