Foto: Lydmor

LYDMOR giver unik koncert på Det Kongelige Teaters Gamle Scene

Den danske musiker udfolder sit elektroniske univers i klassiske rammer, når hun den 28. april indtager Det Kongelige Teaters ikoniske Gamle Scene som led i sin Space Tour.

Når LYDMOR den 28. april 2024 bringer sin Space Tour til København, bliver det ikke bare en helt speciel oplevelse for hendes fans, men også en karrieremæssig milepæl for kunstneren selv. Gamle Scene i Det Kongelige Teater har nemlig en ganske særlig betydning for LYDMOR, fortæller hun:

- Jeg er vokset op omgivet af en stor respekt og beundring for Det Kongelige Teater, og jeg husker at ligge på min mormors gulvtæppe og se vhs-optagelser af balletten. Da jeg besøgte teatret første gang, sad jeg helt oppe på de allerbagerste rækker - og elskede det hele. Det er uvirkeligt at tænke på, at det hele bliver mit for en aften.

Bag det musikalske alias LYDMOR står Jenny Rossander, hvis kommende turné kommer til at være en excentrisk sammenblanding af alt, hvad hun har at byde på – fra pulserende beats, der gør det svært at sidde stille i teatersæderne, til tårevældende ballader om de hjerteskærende og autentiske historier, som kendetegner hendes alsidige musikalske univers.

Publikum fik allerede en forsmag på LYDMORS nye live-format denne sommer på Heartland Festival, hvor hun fik et propfyldt telt med feststemte gæster til at koge over.

I GAFFAs 5-stjernede anmeldelse af koncerten beskrev de LYDMOR som ”en af nationens største musikalske genier,” og skrev yderligere:

- Det her er LYDMOR, præcis som du har set hende før. Bare bedre.

Det er næste-generations computerprocessor. Hurtigere, mere kølig og energieffektiv. Ultra organisk sæt leveret med musikalsk overlegenhed og overmenneskelig all-over-the-placeness. Sidst Rossander var til tram, genfødte hun sit spillested. Denne gang har Rossander genfødt LYDMOR.

Koncerten i Det Kongelige Teater er et led i LYDMORS kommende Space Tour, som er en visuel og musikalsk rejse tilbage til fremtiden. Turnéen kommer udover København også forbi Aarhus, Odense og Aalborg.

Billetsalget er i gang via Ticketmaster.

Koncerten arrangeres af DTD Concerts (tidl. Beatbox Entertainment) - en del af DTD Group