The xx’s Oliver Sim giver dansk koncert

The xx’s Oliver Sim giver dansk koncert

Den britiske sanger, sangskriver og bassist udgiver sit første soloalbum Hideous Bastard den 9. september 2022 og gæster i den forbindelse Store VEGA den 20. oktober 2022.

Nok bliver det forestående album Hideous Bastard fra Oliver Sim det første i eget navn, men den London-fødte kunstner er alt andet end ny på musikscenen. Som sangskriver, bassist og sanger i den uhyre populære elektroniske indiepop-trio The xx har han allerede udgivet tre album og indtaget nogle af verdens største scener – herunder Roskilde Festivals Orange Scene.

I kølvandet på albumsuccesen I See You fra 2017 tog The xx en fælles beslutning om at tage lidt tid hver for sig. Og efter velfortjent hvile og rum til refleksion begyndte Oliver Sim, som den sidste af de tre medlemmer, at arbejde på sit solomateriale.

Den 9. september 2022 munder det ud i albummet Hideous Bastard, hvorfra singler som ”Romance With A Memory”, ”Fruit” og dagens nye skæring ”GMT” allerede er ude med produktioner af Jamie xx. Udover Sims’ eget liv henter musikken inspiration i hans store fascination af horror-film, hvilket også kommer til udtryk i videoen til debutsinglen ”Romance With A Memory”, som i bedste ”Thriller”-stil viser dansende monstre i form af kunstnerne og drag-artisterne Charity Kase, HoSo Terra Toma og Gena Marvin, Yovska og Luke Fernandez.

Der er en solid omgang reflekterende indiepop i vente, når Oliver Sim tryllebinder Store VEGA med sin karakteristiske dybe vokal den 20. oktober 2022.

Billetsalget starter onsdag den 13. juli kl. 10.00 via ticketmaster.dk, vega.dk og dtdconcerts.dk.

Koncerten arrangeres af VEGA og DTD Concerts (tidl. Beatbox Entertainment) - en del af DTD Group