Beatbox Entertainment bliver til Down The Drain Concerts

Som et led i vækststrategien for Nordens største uafhængige koncertarrangør, Down The Drain Group, føjer koncernen Mads Sørensen til ledelsen og ændrer navnet på datterselskabet Beatbox Entertainment til Down The Drain Concerts.

Siden Down The Drain Group i april sidste år etablerede sig som Nordens største uafhængige koncertarrangør, er der sket en række styrkelser af organisationen. Seneste udvikling er en konsolidering af ledelsen samt en navneændring, der sikrer, at koncernens koncertafdeling bliver en fuldt integreret del af Down The Drain Group.

Down The Drain Concerts blev stiftet i 2005under navnet Beatbox Concerts og har siden stået bag tusindevis af koncerter med internationale stjerner som Arcade Fire, Bon Iver, Coldplay, Radiohead, Arctic Monkeys og Ed Sheeran. Mads Sørensen, CEO for Down The Drain Concerts, er i 2018 indtrådt i ledelsen for Down The Drain Group, og dermed trækkes den københavnske del af Down The Drain Group tættere på det aarhusianske hovedkontor.

- Booking af artister til festivaler og øvrige koncerter året rundt hænger ulasteligt sammen. Med et stærkt hold af folk med bred erfaring fra festivalbranchen og touring-branchen sikrer vi optimal udnyttelse af synergierne ved en sammenlægning. Det er derfor et naturligt skridt for os alle. Jeg ser frem til at deltage i ledelsen og være med til løfte Down The Drain Group til næste niveau, udtaler Mads Sørensen, CEO for Down The Drain Concerts.

- Det har været en fantastisk rejse til nu. Mads og hans team har været en af de bærende kræfter i skabelsen af NorthSide, Tinderbox og Haven Festival. Jeg er meget stolt af, at hvad der i 2011 startede som et booking-samarbejde nu ender op i et fælles firma under Down The Drain Groups fane. Mads Sørensen er i dag en af de mest velrenommerede og succesfulde koncertarrangører både herhjemme og internationalt, og sammen med hans fantastiske hold er Down The Drain Group stærkt gearet til fremtiden, udtaler Brian Nielsen, Group CEO for Down The Drain Group.

Fremtiden bringer allerede nu spændende nye internationale navne samt en lang række af verdens største stjerner til landet, og blandt de allerede annoncerede navne for 2019 finder man blandt andet Shawn Mendes, Tenacious D og to udsolgte koncerter med Ed Sheeran i Tusindårsskoven i juli 2019.

Down the Drain Group er Nordens største uafhængige koncertarrangør og står blandt andet bag festivalerne Tinderbox, Haven Festival og NorthSide, der netop har vundet prisen Best Medium-Sized Festival til European Festival Awards. Down The Drain Group er desuden ejere af Down The Drain Concerts, der blandt andet står bag 200+ koncerter årligt, samt levering af udenlandske navne til koncernens festivaler.

• beatbox entertainment
  • down the drain