Dustin lancerer ny og hurtig tv-reklame kampagne

I dag er der premiere på Dustins, Nordens førende e-handelsvirksomhed indenfor it og hjemmeelektronik, nye reklamefilm med budskabet ”Godt at ikke alt er lige så hurtigt som Dustin” på TV2 i Danmark. Filmen er instrueret af den succesrige instruktør Ben Wheatley.

Reklamefilmen er en del af en større Dustin kampagne, der skal forstærke virksomhedens position, som Nordens hurtigste e-handelsvirksomhed indenfor it og hjemmeelektronik. Filmen er produceret i samarbejde med Ogilvy Stockholm og er instrueret af Ben Wheatley fra Blink Productions i London.

Ben Wheatley står bag et stort antal succesfulde virale kampagner for virksomheder som Hewlett Packard, Philips og Heineken. I øjeblikket er den engelske instruktør aktuel med den kritikerroste spillefilmsdebut Down Terrace. For Dustin har han instrueret to reklamefilm med budskabet ”Godt at ikke alt er lige så hurtigt som Dustin” til virksomhedens nye tv-reklamekampagne.

”Hurtighed med hensyn til levering, produktnyheder, logistik og installation er det der adskiller Dustin fra konkurrenterne. Det er også det, vi vil fremhæve i de to reklamefilm. Den ene film er indspillet i et hjemmemiljø og den anden i et kontormiljø, hvilket afspejler vores tilbud til både private forbrugere og erhverv”, siger Stefan von Stein, markedsdirektør for Dustin i Norden.

Dustins tv-reklamekampagne har premiere i dag, mandag den 27. september. Reklamefilmene bliver sendt på TV2, TV2 Zulu og TV2 Charlie. Senere på efteråret lanceres tv-kampagnen desuden på svensk TV4 og norsk TV2.

Udover den nye tv-reklamekampagne, instrueret af Ben Wheatley, sponsorerer Dustin også dansk TV2s seersucces Live fra Bremen, den svenske udgave af tv-programmet Idol og det norske tv-program Let’s Dance. Dustins totale bruttoinvestering i nordiske tv-reklamer nærmer sig 40 millioner danske kroner, hvilket er en tidobling i forhold til sidste år.

Link til reklamefilmene findes på Dustin.dk: http://www.dustin.dk/reklamer

For yderligere information kontakt:
Stefan von Stein, markedsdirektør for Dustin, +46 73‐3638922

Dustin er Nordens førende forhandler af it og forbrugerelektronik over internet og telefon. Salget sker i Sverige, Danmark og Norge, og kundebasen udgøres af virksomheder, den offentlige sektor og privatpersoner. Dustins styrke er stort sortiment, hurtig levering og god service. Sortimentet omfatter mere end 200.000 produkter – fra  tablets, computere, servere og netværk til skærme, printere, mobiltelefoner, computertilbehør og it-løsninger. Koncernen har 450 ansatte og omsætter for næsten 4 milliarder DKK. Koncernens hovedejer er Venturekapitalselskabet, Altor. Mere information på www.dustin.dk

Pressekontakt Press & PR Manager +46 73 850 54 85

Dustin er en førende onlinebaseret IT-partner i Norden og Benelux.

Dustin er en førende onlinebaseret IT-partner i Norden og Benelux. Vi hjælper vores kunder med at være på forkant ved at levere den rette IT-løsning til deres behov.

Vi tilbyder cirka 280.000 produkter med tilhørende tjenester til virksomheder, den offentlige sektor og privatpersoner. Omsætningen i virksomhedsåret 2022/23 endte på ca. 23,6 mia. SEK, og ca. 90 procent af indtægterne kom fra erhvervsmarkedet.

Dustin har cirka 2200 medarbejdere og har været børsnoteret på Nasdaq Stockholm siden 2015 med hovedkontor i Nacka Strand lige uden for det centrale Stockholm.