Pressemeddelelse -

Opnå bedre cybersikkerhed med branchens første dobbelte UL- og IEC-produktcertificeringer

Nu er de første UPS-enheder, der overholder både UL- og IEC- cybersikkerhedsstandarderne, på markedet. Det er power management-virksomheden Eaton, som står bag.

Analytikere forudser, at 41,6 milliarder tilsluttede enheder i 2025 vil generere 79,4 zettabyte data, som skal vedligeholdes og behandles (kilde: IDC). Den hurtge udvikling inden for Industrial Internet of Things (IIoT) øger behovet for en fælles global cybersikkerhedsstandard for sikker strøm.

For at imødekomme udviklingen udvider Eaton igen – som de første i branchen – sit cybersikkerhedsprogram med IEC-cybersikkerheds-certificeringer til deres Gigabit-netværkskort og Industrial Gateway-kort. Begge overholder UL-cybersikkerhedsstandarder til avanceret netværksbeskyttelse af UPS-enheder.

“For at fremme IIoT-sikkerhed i en stadig mere elektrificeret og forbundet verden er det vigtigt, at industrier og organisationer, der arbejder med standardisering, adresserer fælles globale cybersikkerhedsstandarder. Netop derfor samarbejder vi med UL og IEC,” udtaler Frank Jakobsen, Senior Representative hos Eaton Danmark.

Gigabit-netværkskortet var den første UPS-netværksforbindelsesenhed, der opfyldte UL-standarden. Nu er Gigabit-netværkskortet og Industrial Gateway-kortet også certificeret i henhold til IEC 62443-4-2-standarden. Disse Eaton-teknologier gør det nemt at forbinde enfasede og trefasede UPS-anlæg, mens de samtidig giver cybersikkerhedsbeskyttelse til strømforsyningen i kommercielle bygninger, industrianlæg og store datacentre.

Læs mere om Eatons tilgang til cybersikkerhed.

For yderligere oplysninger, kontakt Jette Grønberg på 40 94 72 97 eller jettegronberg@eaton.com

• Miljø, energi

Eatons elektrotekniske gren af koncernen er globalt førende med ekspertise inden for effektfordeling og strømkredsbeskyttelse, strømbeskyttelse-backup, kontrol og automatisering, belysning og sikkerhed, løsninger til infrastruktur og kabling, løsninger til barske og farlige miljøer samt projekt-support. Eaton er gennem sine globale løsninger i stand til at møde nutidens vigtigste udfordringer inden for styring af elektrisk energi.

Eaton er en Power Management-virksomhed, der i 2018 omsatte for 21,6 milliarder dollars. Eaton tilbyder energieffektive løsninger, der hjælper kunderne med at styre elektrisk, hydraulisk og mekanisk energi på en mere effektiv, sikker og bæredygtig måde. Eaton har ca. 99.000 ansatte og sælger produkter til kunder i mere end 175 lande. Du kan finde flere oplysninger på Eaton.dk.

Jette Grønberg

Pressekontakt Marketing Manager +45 36 86 79 10