Brugerne kan nu få fuldt overblik over varmeudgifterne i deres tado° app

Brugerne kan nu få fuldt overblik over varmeudgifterne i deres tado° app

Ikke flere overraskelser på den årlige varmeregning – nu forudsiger tado° brugernes udgifter og giver dem mulighed for i realtid at få overblik og fuld kontrol over varmeudgifterne.

København 2. september 2021 – tado°, der er førende indenfor intelligent klimastyring, lancerer i dag første del af deres nye smarte software, der skal give brugerne endnu mere kontrol med deres varmeudgifter. Det nye intuitive værktøj til at forudsige udgifterne giver alle tado°-brugere med et Auto-Assist abonnement mulighed for at overvåge og kontrollere deres varmeudgifter i hjemmet.

Omkostningsprognoser skaber et håndgribeligt overblik over sammenhængen mellem adfærd og udgifter. Det opnås ved at forbinde temperaturen og tado° app-indstillingerne med analoge eller smarte måledata samt ved hjælp fra intelligente realtidsalgoritmer. tado° har udviklet den første løsning, der afhjælper et stort problem for boligejere og udlejere. Brugerne behøver ikke længere bekymre sig om, hvor høj den årlige varmeregning bliver, da de året rundt vil have fuld kontrol og præcist vide, hvad de kan forvente.

Udover denne forbedring i overblikket over varmeforbruget, vil den nye app-software også identificere potentialet for besparelser og give brugerne tips og gode råd til, hvordan man kan få maksimal varmeeffektivitet og dermed reducere varmeudgifterne. Det gør det lettere at spare penge og nedbringe husstandens CO2-udledning, hvilket aldrig har været vigtigere, end det er lige nu.

”Over store dele af Europa er prisen på gas og elektricitet steget til det højeste niveau nogensinde, og det vil boligejere få at mærke denne vinter”, forklarer tado°-medstifter og CPO Christian Deilmann. ”Grundet connectivity, cloud computing og datavidenskab er det nu muligt for alvor at træffe bevidste beslutninger om, hvor meget man skal bruge på komfort i hjemmet. På nuværende tidspunkt skruer folk op og ned for varmen uden at vide, hvad det egentlig betyder for deres årlige varmeregning. Med omkostningsprognoser bliver det fortid at skulle gætte, hvor energiregningen ender”.

Fra i dag vil den første udgave af den nye feature være tilgængelig for udvalgte brugere i Europa. Der vil i løbet af denne varmesæson komme endnu flere lanceringer.

Om tado°

tado° er grundlagt i München i 2011 og er førende inden for intelligent styring af klima i hjemmet. Med sine Smart Thermostats til opvarmning og afkøling fungerer tado° som din Climate Assistant med Skills såsom Geofencing, Weather Adaptation, Open Window Detection, Air Comfort med mere. Efter at have opnået en finansiering på over 100 mio. USD med 180 ansatte, forandrer tado° måden, hvorpå energi forbruges i hjemmet, hvilket fører til større komfort, besparelser og velvære. www.tado.com

Om EET

EET er en værdiskabende niche-IT-distributør inden for områderne; Server, Computer & Printer parts, ProAV Solutions, Surveillance & Security, Network, Storage, POS & Auto-ID og Consumer Electronics.

EET forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 1.000.000 varenumre, fordelt på mere end 1.100 forskellige varemærker, er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, Native Union, JLab, Amplifi, Kensington, tado, eSTUFF, Speck, Axis, Hikvision, Bosch, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Danfoss, Datalogic, Coreparts, Gearlab, Dell, Netatmo, Ecovacs, frogblue, SONY, Capture og mange andre.

Vi giver leverandører og kunder ekspertviden inden for branchen, intelligente logistikløsninger, unik salgsservice og smarte marketingværktøjer. EET blev grundlagt i 1986, vi opererer på 24 markeder i hele Europa og betjener mere end 30.000 købende forhandlere årligt. EET Group ligger i Birkerød og Ballerup lige nord for København og er moderselskab for alle EETs salgsselskaber over hele Europa med i alt ca. 600 ansatte.