Design prisvindende Beolit 12 fra B&O PLAY lanceres nu i "White Edition"

Design prisvindende Beolit 12 fra B&O PLAY lanceres nu i "White Edition"

Den lille Beolit 12 med den store lyd, alt-i-et-musiksystemet fra B&O PLAY by Bang & Olufsen, fås nu i en cool og tidløs hvid udgave, der passer ind overalt.

Passer ind og skiller sig ud

B&O PLAY lancerer nu en helt ny version af den populære Beolit 12 – med hvidt kabinet, lysegråt højttalergitter i aluminium og en sort bærestrop i kernelæder, som danner perfekt kontrast til de lyse farver. I designet af Beolit 12 er der tænkt på selv den mindste detalje – lige fra de bløde, rene linjer og det robuste aluminiumgitter, der smyger sig omkring højttaleren, til den kraftige bærestrop i kernelæder og topbakken i skridsikkert gummi til at holde styr på en smartphone.

Hvis man kombinerer et så smukt og rent design med den storslåede lyd fra dette bærbare musiksystem, får man en alt-i-et-løsning, som opfylder alle behov og kan bruges overalt.

Beolit 12 White Edition afspejler både designfilosofien bag B&O PLAY og den internationalt anerkendte designer Cecilie Manz, som er kvinden bag det retro-cool ydre: Den er lille, men har en stor lyd, den passer ind og skiller sig ud, og dens indre er lige så brutalt, som dens ydre er smukt. Den er skabt til at blive brugt og opfylder det enkle formål at give magiske musikoplevelser.

En ulv i fåreklæder

På trods af sin relativt beskedne størrelse og sit elegante formsprog er Beolit 12 en potent musikformidler med en digital klasse-D-effektforstærker på 120 watt, som driver to 2"-diskanter og en 4"-bas separat, så du får en både kraftfuld og præcis lyd.

Lyden er typisk B&O PLAY. Den er ærlig, ren og præsenterer musikken, som kunstnerne har forestillet sig, den skulle lyde – dvs. helt neutralt og uden overdrevet fokus på bestemte elementer.

Trådløs frihed

Beolit 12 er designet til et liv på farten – og har både en indbygget strømforsyning og et genopladeligt batteri med en kapacitet på 8 timer. Man får med andre ord ultimativ trådløs frihed og kan tage musikken med sig overalt – indenfor eller udenfor, det er helt op til én selv! Og hvis man tilslutter sin telefon med et kabel kan man endda oplade den, mens musikken spiller.

Beolit 12 anvender Apples AirPlay-teknologi, som gør det muligt at streame musik trådløst fra en Apple-enhed eller en computer med iTunes til musiksystemet.

Beolit 12 har været et hit hos både anmeldere og forbrugere, siden den kom på markedet. Den modtog desuden den prestigefulde og eftertragtede "red dot design award" i 2012 for bedste produktdesign.

Beolit 12 fås i tre udgaver: White Edition, Grey og Dark Grey.

Vejledende udsalgspris for Beolit 12 White Edition er kr. 5.495,-

Forhandlere:

EET Europarts distribuerer B&O PLAY produkter via udvalgte forhandlere i Norden, Benelux og Polen.

I Danmark forhandles Beolit 12 blandt andet hos Humac og Eplehuset.

Øvrige forhandlere oplyses hos EET Europarts på telefon 45 82 19 19.

Om B&O PLAY

Med udgangspunkt i Bang & Olufsens stolte traditioner for fremragende design, godt håndværk og nyskabende produkter er B&O PLAY en fortolkning af de samme værdier i en helt ny type produkter til unge, stilbevidste og aktive byboere.

B&O PLAY porteføljen består af separate bærbare produkter, der er intuitive i brug og enkle at integrere i hverdagen – såvel hjemme som på farten.

Stilfuldt design, nøje udvalgte materialer og teknologi i særklasse går op i en højere enhed og opfylder det enkle formål at give magiske musikoplevelser baseret på lidenskaben bag B&O PLAY.

EET Europarts er Europas førende distributør inden for: Computer & Printer parts, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security samt Point of Sale & Digital Signage.

Virksomheden forhandler en lang række førende mærker  og produkter. Mere end 400.000 varenumre fordelt på mere end 300 forskellige varemærker er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Libratone, Loewe og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, i dag repræsenteret  med 31 salgskontorer i 26 lande fordelt over Europa og Afrika. Koncernen beskæftiger knap 400 ansatte, servicerer mere end 40.000 forhandlere og ekspederer mere end 750.000 leverancer om året. EET Group har hovedsæde i Birkerød og logistikcenter i Ballerup.