Hæder til Loewes TV-design

Loewe Connect 55 Ultra HD TV har netop fået tildelt en af de prestigefyldte iF Design Awards. Prisen er, sammen med en række fremragende produkttests i internationale magasiner og fagtidsskrifter, en enestående anerkendelse af både teknologi- og designkvaliteten i Loewes nye serie af UHD TV.

"Vi er meget tilfredse med de mange anerkendelser vores nye TV-produkter har fået" siger Mark Hüsges, Managing Partner for Loewe Technologies GmbH. "Det er et klart udtryk for, at både teknologien og designet lever op til brugernes forventninger. Vores mål er at blive et af Europas førende premium brands inden for forbrugerelektronik, og vi føler helt klart, at vi er på rette vej."

Loewes Connect UHD serie består af smart TV, som er udstyret til at fungere i den moderne netværksforbundne multimedia verden: Se f.eks. ét tv-program mens et andet følges i picture-in-picture vinduet og et tredje optages på den integrerede harddiskoptager - det er muligt med det nye Loewe Connect UHD TV. Og det er ikke engang nødvendigt at være hjemme for at styre betjeningen af TV´et. Med den nye Loewe App kan man via en smartphone nemt og intuitivt programmere tv-optagelser, mens man er på farten. Ideelt hvis et møde trækker ud, eller man af anden grund ikke kan nå hjem i tide til at se sin yndlingsudsendelse. Den elektroniske programguide, som er tilgængelig både på TV´et og via Loewe App´en, viser et intuitivt interface, som gør det nemt at programmere optagelserne på den integrerede harddiskoptager. Harddiskoptageren har en kapacitet på 1 terabyte, der gør det muligt at lagre utallige optagelser - også i HD-kvalitet. Harddiskoptageren fungerer desuden som videoserver, og kan tilgås af andre Loewe TV, som er forbundet til hjemmenetværket. Det gør det blandt andet muligt at sætte programmer på pause, og se videre på andre Loewe TV i huset. TV-programmet følger på den måde seeren.

Endvidere kan tv-programmer overføres til visning på en tablet eller smartphone, og man kan på den måde "tage tv-programmerne med sig" rundt i huset (indenfor hjemmenetværkets rækkevidde). Og vice versa kan man med Digital Media Renderer funktionen nemt og enkelt sende favorit videoer, fotos og musik fra en tablet eller smartphone til afspilning på TV´et.

Lynhurtigt kanalskifte og ultra-HD billedkvalitet og -lyd er standard på Loewe Connect UHD TV - det samme er Loewe's karakteristiske og elegante design samt de enestående produktmaterialer.

iF Design Award
iF Design Awards produktdisciplin omfatter i alt 17 kategorier. Det er den disciplin, som traditionelt modtager det største antal ansøgninger i konkurrencen. I år blev juryen præsenteret for 3.209 produkter alene i denne disciplin. Det internationale panel af designeksperter tildelte i år iF-mærket til i alt 1.124 indslag fra en række forskellige produkt-sektorer og industrier.

"Blandt de velkendte mærker ser vi et fokus på både kvalitet og egen historie, såvel som på skarpe former, forståelige features og bedre brugerflader," siger juryens formand Fritz Frenkler, og fortsætter: "Som altid er en af de store kvaliteter ved iF konkurrencen, at alle produkter er fysisk 'tilstede', og på den måde er det muligt, at hvert enkelt individuelle produkt kan opleves/prøves, undersøges og bedømmes."

Juryen bedømmer alle indslag på baggrund af disse kriterier: designkvalitet, håndværk, materialevalg, grad af innovation, miljøvenlighed, funktionalitet, ergonomi, brugsværdi, sikkerhed, produktidentitet og branding samt universelt design. På alle disse områder blev Loewe Connect 55 vurderet som eksemplarisk.

Loewe Connect - Priser og varianter
Det nye Loewe Connect UHD TV fås i henholdsvis 40" og 55".

Modellen findes i fire farvevarianter: Petrol Blue, Chrome Silver, Cappuccino og Black.

Vejledende udsalgspris for Connect UHD 40 er kr. 21.999,-
Vejledende udsalgspris for Connect UHD 55 er kr. 29.999,-

Vejledende udsalgspris for Connect UHD 40 color kit (for farveskift) kr. 799,-
Vejledende udsalgspris for Connect UHD 55 color kit (for farveskift) kr. 999,-

Forhandling

Nærmeste Loewe forhandler oplyses af EET Europarts på tlf. 45 82 19 19 - og kan findes på www.loewe.dk / Find forhandler eller direkte her på Find Loewe Forhandler

EET Europarts er Europas førende distributør inden for: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Virksomheden forhandler en lang række førende mærker  og produkter. Mere end 600.000 varenumre fordelt på mere end 500 forskellige varemærker er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, i dag repræsenteret  med 31 salgskontorer i 27 lande fordelt over Europa og Afrika. Koncernen beskæftiger knap 500 ansatte, servicerer mere end 40.000 forhandlere og ekspederer mere end 750.000 leverancer om året. EET Group har hovedsæde i Birkerød og logistikcenter i Ballerup.