tado° runder en milepæl – 2 millioner solgte Smart Termostater – en fordobling på bare to år

Grundet stigende energipriser og efterspørgslen efter energieffektive produkter, stiger salget af tado° enheder i det voksende marked.

København – 17.02.2022 - tado° annoncerer i dag, at virksomheden har solgt over 2 millioner Smart Termostater i Europa. Mens den første million Smart Termostater blev solgt i løbet af de første 7 år af virksomhedens eksistens, så blev den anden million Smart Termostater solgt på blot 2 år, hvilket understreger den kraftige vækst i branchen.

I en tid hvor energipriserne når helt nye højder, og frustrerede kunder må affinde sig med stigende varmeudgifter, er intelligent energistyring blevet vigtigere end nogensinde. Investeringen i teknologier som Smart Termostater er overkommelig og samtidig en langsigtet investering, der gør det muligt for forbrugerne gennemsnitligt at spare 22% (1) på de årlige energiomkostninger. Besparelsen på 22%, som man kan opnå med Smart Termostaterne, kan blive en livline for dem der kæmper med at kunne betale deres regninger og samtidig holde varmen i hjemmet i 2022.

I Danmark har regeringen iværksat et nyt initiativ, der skal hjælpe dem, der rammes hårdt af de stigende elpriser. Ordningen som regeringen kalder ‘varmepakken’ består af en pulje på 100 millioner kroner, som skal ud og arbejde i kommunerne, som nu får mulighed for at give et tilskud til eksempelvis kontanthjælpsmodtagere og pensionister, der i forvejen har et stramt budget (2). Tilskuddet er en oplagt mulighed for, at de hårdest ramte borgere ved en overkommelig investering kan få en energieffektiv løsning, der kan afbøde fremtidige stigende udgifter til energi.

Kompatible med alle hjem

Med 1 million solgte Smart Termostater i perioden 2020 – 2022 spiller tado° en stor rolle, når det handler om at få danskerne og resten af europæerne til at tage intelligent opvarmning til sig. tado°’s Smart Termostater er de mest kompatible på det europæiske marked, idet de fungerer med mere end 95% af alle europæiske hjem og 18.000 varmesystemer og mere end 900 OEM’er. Takket være en detaljeret app-baseret trin-for-trin instruktion, kan brugerne nemt installere deres Smart Termostater selv.

”Med vores know-how og vores intelligente teknologier ønsker vi at revolutionere energimarkedet og sikre større komfort, større besparelser og en mere bæredygtig fremtid for vores kunder”, siger Christian Deilmann, medstifter og CPO hos tado°. ”Det er derfor vores vision at skabe en af de mest indflydelsesrige platforme indenfor energieffektivitet og styring af energi i og udenfor Europa.”

En fremtid med et fleksibelt energiforbrug

Energieffektivitet og innovation er vigtigere end nogensinde før, når det handler om at nedbringe Europas afhængighed af fossile brændstoffer. Med bæredygtige løsninger såsom varmepumper kombineret med intelligent styring af tado° og tidsdifferentierede tariffer, bliver energi en ren løsning med færre omkostninger, som er til at betale.

Systemer, der styres af tado°, kan automatisk gøre brug af tidspunkter med lavere energipriser til at opvarme et bufferlager til brug for både radiatorer og varmtvandsbeholdere. Når energipriserne stiger, vil tado° anvende den lagrede varme og det lagrede varme vand for at undgå at skulle købe den dyre energi. Det vil nedbringe energiomkostningerne uden at brugeren må gå på kompromis med komforten.

tado°’s løsninger vil også fungere med fremtidens energinetværk og vedvarende energi. En fleksibel efterspørgsel efter energi bliver omdrejningspunktet, når det handler om at tilvejebringe et fuldt genanvendeligt energisystem i Europa.

Fodnote:

(1)  tado°’s interne data

(2) DR.dk: https://www.dr.dk/nyheder/politik/nu-er-der-hjaelp-hente-hvis-varmeregningen-vaelter-budgettet-det-er-et-godt

Om tado°

tado° er Europas førende inden for intelligent styring af klima i hjemmet. Som den eneste platform fungerer tado°’s Smart Termostater og services med et hvilket som helst varme- eller nedkølingssystem på tværs af producenter. Forbrugerne drager fordel af energibesparende teknologier så som Geofencing og Open Window Detection såvel som tilbud med tidsdifferentierede tariffer. Selskabet blev stiftet i München i 2011 og med sine 180 medarbejdere redefinerer tado° måden hvorpå energi forbruges for at skabe større komfort og flere besparelser i synk med naturen. www.tado.com

Om EET

EET er en værdiskabende niche-IT-distributør inden for områderne; Server, Computer & Printer parts, ProAV Solutions, Surveillance & Security, Network, Storage, POS & Auto-ID og Consumer Electronics.

EET forhandler en lang række førende mærker og produkter. Mere end 1.000.000 varenumre, fordelt på mere end 1.100 forskellige varemærker, er repræsenteret i sortimentet, herunder: HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, Native Union, JLab, Amplifi, Kensington, tado, eSTUFF, Speck, Axis, Hikvision, Bosch, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Danfoss, Datalogic, Coreparts, Gearlab, Dell, Netatmo, Ecovacs, frogblue, SONY, Capture og mange andre.

Vi giver leverandører og kunder ekspertviden inden for branchen, intelligente logistikløsninger, unik salgsservice og smarte marketingværktøjer. EET blev grundlagt i 1986, vi opererer på 24 markeder i hele Europa og betjener mere end 30.000 købende forhandlere årligt. EET Group ligger i Birkerød og Ballerup lige nord for København og er moderselskab for alle EETs salgsselskaber over hele Europa med i alt ca. 600 ansatte.