Dynamics NAV 2017: Hvor bevæger NAV-platformen sig hen?

Med bevægelsen mod Dynamics 365 står mange spørgsmål om fremtiden på Microsofts platforme åbne – men en ting er sikkert: Dynamics NAV 2017 bliver den mest brugervenlige version af platformen nogensinde – og bliver i langt højere grad integreret med resten af Microsoft-produktpakken.

EG var med på Directions EMEA, da Dynamics NAV 2017 blev præsenteret. Derfor kan vi nu løfte sløret for nogle af de vigtigste nyheder for brugerne af den nyeste version af Dynamics NAV.

Tættere integration med Microsofts andre produkter
Microsoft bevæger sig mod en større integration mellem forskellige produkter, og det er også tydeligt i den nyeste version af Dynamics NAV. Integrationen med Office 365 betyder, at du nu i langt højere grad end tidligere kan importere og eksportere data fra og til andre Microsoft-produkter – du kan fx eksportere data direkte til PowerPoint-filer, Word-filer eller e-mails, som du så kan dele med andre.

Med den nye, forbedrede integration med Microsoft PowerBI kan du nu også tilgå virksomhedens Business Intelligence-service på farten. Og med forbedret integration til Dynamics CRM kan du tilgå CRM-data direkte fra Dynamics NAV.

Hør mere om, hvordan du får en komplet it-løsning til din virksomhed.

Videreudvikling af workflow og mobilitet
Med Dynamics NAV 2016 tog vi et stort ryk i retning af øget brugervenlighed. Den udvikling fortsætter i NAV 2017, hvor der blandt andet er blevet implementeret en særlig salgsrolle, som kombinerer data fra Dynamics NAV og CRM. Samtidig er webklienten blevet forbedret, så du får endnu nemmere adgang til systemet udenfor kontoret.

Brugervenligt guidesystem
Der er tilføjet et nyt guidesystem til opsætning i en meget stor del af applikationen. Eksempelvis vil systemet nu i stedet for bare at melde fejl advare dig, hvis du vil sende en faktura til en kunde, men ikke har opsat mailprotokollen.

Se inventarlister som billeder
Med NAV 2017 får du nu mulighed for at vise dit inventar med billeder. Det kan blandt andet være en fordel, når du står med kunden og skal sikre, at der bliver afgivet bestilling på den rigtige vare. Og så kan det også være med til at skabe et bedre overblik i dagligdagen, fordi det bliver nemmere for medarbejderen at scanne inventarlisten.

Vil du gerne høre mere om den nye Dynamics NAV?
Kontakt:
Oscar Tolstrup, Business Unit Manager, Dynamics NAV