Ejner Hessel A/S bliver én af fem udvalgte Renault- og Dacia-forhandlere i Danmark

I maj måned i år opsagde Renault- og Dacia-importøren alle sine 27 forhandlere i Danmark med henblik på at styrke forhandlernetværket til fremtidens bilmarked og for samtidig at øge positionen for det franske bilmærke på det danske marked.

Familievirksomheden Ejner Hessel A/S er valgt som én af de fem fremtidige forhandlere i Danmark, der fra maj 2024 skal medvirke til at øge danskernes interesse for, og øge markedsandelen for, Renault og Dacia på det danske bilmarked.

Ejner Hessel A/S vil som en del af det nye set-up blandt andet udvide med Renault- og Dacia-forretninger i Horsens, Holbæk, Nykøbing Falster og Roskilde.

Direktør hos Ejner Hessel A/S, Benjamin Mahr, er stolt over udvælgelsen og ser frem til at tage et endnu større ansvar på markedet for Renault og Dacia over hele Danmark.

- Vi er stolte over udvælgelsen. Den tager vi som et skulderklap og en tillidserklæring. Vi har haft en god og konstruktiv dialog med Renault importøren siden opsigelsen i maj. Den dialog har nu ført til en ny aftale, hvor vi drøftede flere forskellige scenarier, og vi bliver nu en del af den opfattende omstrukturering af det danske marked. Den omstrukturering ser vi hos Ejner Hessel som et udtryk for det store ambitionsniveau, som importøren har for Renault og Dacia på det danske marked, fortæller Benjamin Mahr.

Den nye opbygning af Renault og Dacia på det danske marked vil ifølge importøren sikre endnu stærkere kompetencer hos forhandlerne og samtidig bidrage til at øge markedsandelene i branchen som helhed, men også løfte salget i den enkelte forretning i særdeleshed.

Det fortæller Mikkel Sort, Country Director hos Renault Danmark, der er importør af Renault og Dacia i Danmark.

- Med den nye forhandlerstruktur har vi reduceret antallet af forhandlere og dermed reduceret kompleksiteten i forhandlernetværket. Det har været helt essentielt for mig, at Ejner Hessel A/S som en af Danmarks største og absolut mest professionelle bilkoncerner med forretninger i hele landet, blev en vital del af den nye struktur. Vi har samarbejdet i mange år, og det er en virksomhed, der sammen med os som importør, er parat til at investere yderligere i Renault og Dacia, så vi kan opfylde vores stærke målsætning om øgede markedsandele og øget kundetilfredshed, udtaler Country Director Mikkel Sort.

Hos Ejner Hessel A/S ser man nu frem til opstarten af familievirksomhedens nye rolle med Renault og Dacia pr. 1. maj 2024. En rolle, der kommer til at betyde ombygninger, ny infrastruktur og nye ansættelser hos familievirksomheden.

Benjamin Mahr Hessel fortæller her om ambitionsniveauet hos Ejner Hessel A/S i den nye opbygning.

- Vi kommer til at skulle bruge flere dygtige medarbejdere i Hessel-familien, og vi tror på, at med det program af biler, som Renault og Dacia har på trapperne i 2024 og 2025, så er det et stort potentiale, som vi hos Hessel skal tage ansvar for at forløse. Vi skal planlægge og gennemføre ombygninger til det nye set-up. Vi kommer til at arbejde tæt sammen med Renault Danmark med henblik på at gøre eksisterende processer endnu stærkere. Vi har allerede nu i vores organisation nogle utrolig dygtige og passionerede Renault- og Dacia-medarbejdere, og de vil i de kommende måneder få følgeskab af nye medarbejdere, der ønsker at gøre en forskel på det danske bilmarked, afslutter Benjamin Mahr.

Fra 1. maj 2024 vil Ejner Hessel A/S således være repræsenteret i Danmark med 18 Renault- og Dacia-forretninger – heraf otte i Nord- og Midtjylland og ti på Sjælland. I de fire nye Renault- og Dacia forretninger i Ejner Hessel-regi i henholdsvis Horsens, Holbæk, Nykøbing Falster og Roskilde vil ombygningen snarest muligt påbegynde. Ejner Hessel i Aars vil fra 1. maj 2024 ikke længere sælge nye Renault og Dacia, men vil fokusere på salg af brugte biler og fortsat servicere både Renault og Dacia.

Benjamin Mahr

Adm. direktør 21 20 62 80