Ejner Hessel A/S præsenterer 2020-regnskab

Ejner Hessel A/S præsenterer 2020-regnskab

Familievirksomheden Ejner Hessel A/S, der altid har haft ambitionen om at holde kunderne godt kørende, kan præsentere et tilfredsstillende regnskab for 2020.

Virksomhedens 1.132 medarbejdere, fordelt over sine 23 forretninger i Danmark, har i et år, hvor Covid-19 for alvor gjorde sit indtog på verdensscenen, arbejdet ambitiøst, omstillingsparat og med blik for den gode handel for både kunder og Ejner Hessel A/S.

Ejner Hessel A/S leverer således et årsresultat på 153 millioner DKK. Resultatet er meget tilfredsstillende, og administrerende direktør hos Ejner Hessel A/S, Benjamin Mahr, sætter her lidt ord på 2020:

- Vi har endnu til gode at se det fulde billede af Covid-19’s konsekvenser i markedet og i samfundet. Hos Ejner Hessel har vi i 2020 været nødt til at tænke ud af boksen og omstille os til de situationer, der opstod gennem året. Vi kiggede som organisation ind i et år, der var svært at planlægge, men samtidig forstærkede vi de dyder, der altid har kendetegnet os: Kundeoplevelsen og en medarbejderstab, der virkelig vil gøre en forskel. På alle måder har vores medarbejdere gået forrest, og det er mit klare indtryk, at fællesskabet og sammenholdet ude i den enkelte forretning er endnu stærkere efter 2020.

Ejner Hessel A/S købte i 2020 også de sjællandske Renault, Dacia og Ford aktiviteter af Via Biler med tre forretninger i København.

En afledt efekt af Covid-19 og de forsinkelser, der opstod i leveringen af nye biler, har haft en generel positiv indvirkning på markedet for brugte biler, hvilket hos Ejner Hessel A/S også har bidraget aktivt til årets resultat.

- Vi er gået ind i 2021 med et program på alle vores mærker, der giver os mulighed for at være konkurrencedygtige i markedet, og samtidig bidrage positivt til den grønne omstilling af bilparken hos vores kunder, hvilket spiller en større rolle end nogensinde. På trods af at Covid-19-situationen endnu ikke er definitivt afsluttet, har vi gjort os nogle erfaringer ved både drift og optimering, der vil gavne os i fremtiden, afslutter Benjamin Mahr.

Ejner Hessel A/S ser optimistisk på 2021 og de kommende ophævelser af restriktionerne over hele Danmark.

Nøgletal fra regnskabet:

- Omsætning: 5.784 mio. kr.

- Resultat af primær drift (EBIT): 240,8 mio. kr.

- Resultat efter skat: 153,7 mio. kr.

- Antal fuldtidsansatte: 1.132

- Egenkapital: 745,1 mio. kr.

Ejner Hessel A/S er familieejet, og er en af Danmarks største bilforhandlere med salg til både erhvervskunder og private. Selskabet er autoriseret forhandler og serviceværksted for bilmærkerne Mercedes-Benz, Renault, Dacia, Ford og Smart. Selskabet blev etableret i 1968, og har gennem årene ekspanderet i Jylland. I 2008 kom det sjællandske marked med, og Ejner Hessel har i dag i alt 27 afdelinger, heraf 16 i Jylland og 11 på Sjælland. Ejner Hessel-koncernen er også ejer af Skandinaviens største brugtbilscenter, Mercedes-Benz Starmark. Ejner Hessel-koncernen beskæftiger i dag ca. 1.400 medarbejdere.