Ejner Hessel A/S runder 10.000 abonnenter

Ejner Hessel A/S runder 10.000 abonnenter

Hos en af Danmarks største bilforhandlere, Ejner Hessel A/S, har man netop rundet en stor milepæl. En milepæl med fordele. På godt tre år er det lykkedes familievirksomheden at tegne abonnementsaftaler, som ej skal forveksles med serviceaftaler, med 10.000 medlemmer, som via et abonnement får adgang til en lang række kontante fordele som bilejer.

Abonnementsløsninger i bilbranchen er relativt nyt, og det var også Ejner Hessel A/S som tilbage i 2019 gik forrest og introducerede konceptet i bilbranchen i Danmark. Idéen opstod ud fra ønsket om at styrke loyaliteten og forholdet til kunderne på værkstedet og samtidig give kunderne fordele, som de reelt kunne bruge til noget.

- Vi startede HESSEL PLUS for Renault- og Dacia-ejere med det simple formål at højne kundeloyaliteten på vores værksteder, og samtidig give vores kunder et abonnement, hvor de med det samme kunne opleve de reelle fordele. I skabelsen af vores abonnementsløsning har det været helt altafgørende for os, at der er tale om en investering i kundeforholdet. Kunderne skal føle at abonnementet er relevant og give dem værdi i dagligdagen, fortæller Anders Deigaard Bruun, som er salgs- og marketingchef for eftermarkedet hos Ejner Hessel A/S.

Kunderne er omdrejningspunktet

Netop derfor blev kunderne­ også inddraget fra starten og spurgt ind til hvilke ydelser, de ville værdsætte i et abonnement, og hvilken pris, de synes, var rimelige for ydelserne. Det var ikke nok blot at gætte sig til, hvad kundernes reelle ønsker var til et abonnement.

Forholdet til kunderne har derfor været omdrejningspunktet siden man lancerede det første abonnement for Renault og Dacia-ejere i 2019. For 599 kr. om året får medlemmerne 15% rabat på værkstedet, 12 bilvaske årligt, to hjulskift årligt, 18 øres rabat på brændstof, synstjek og syn og fri drive-in kontrol. Og det er ingen hemmelig, at man med abonnementet netop har et mål om at knytte kunderne tættere til værkstedet, så de kommer igen - også den dag bilen skal udskiftes til en ny.

Herfra gik det stærkt, og der er sket meget siden opstarten. Siden første abonnement for Renault og Dacia-ejere så dagens lys er yderligere to abonnementer for Mercedes- og Ford-ejere også kommet til.

- Vi så at vores indsats med HESSEL PLUS til Dacia og Renault-ejere var en succes, ikke bare på bundlinjen men også med glade og loyale medlemmer, og derfor var det helt naturligt for os også at lancere først HESSEL STARplus til Mercedes-ejere og sidenhen HESSEL FORDplus, da Ford blev en del af forretningen i 2021, fortæller Anders Deigaard Bruun.

Vigtige samarbejdspartnere er en del af abonnementssucces

At Ejner Hessel A/S’ abonnementer har rundet en flot milepæl med 10.000 abonnenter skyldes i høj grad også, at der fra start var fokus på at finde de rigtige samarbejdspartnere, som kunderne kunne se både værdi og enkelthed i at bruge i hverdagen.

- Først og fremmest var det vigtigt for os at lave et samarbejde med en aktør, som kunne hjælpe os med en online, stabil og brugervenlig betalingsløsning. Valget faldt på Billwerk, det tidligere Repay, som vi sammen udviklede vores betalingsløsning sammen med, og med det på plads, havde vi en driftssikker og skalérbar model, fortæller Anders Deigaard Bruun og fortsætter:

- Dernæst havde vores kunder ytret ønsker om, at der skulle mere til end blot fordele på værkstedet, og derfor opstod samarbejdet med blandt andet Shell, hvor medlemmerne får mulighed for at tanke med rabat og få bilen vasket i hele Danmark. Et samarbejde som er i konstant udvikling, hvor der hele tiden kommer lejlighedsvise fordele til, som sikrer, at vi løbende kan tilbyde vores kunder noget ekstra.

Ud over Billwerk og Shell indgår Ejner Hessel A/S også løbende samarbejder med andre aktører, som kan give fordele for og værdi til kunderne. Blandt andet har medlemmerne gennem årene kunne få fordele hos Mofibo, FDM, Monta og senest tilkomne samarbejdspartner Oscar Biludlejning, hvor medlemmerne får 10% rabat, når de lejer en varebil, flyttebil, minibus eller trailer.

Nomineret til fornem pris

Ejner Hessel A/S’ abonnementsløsning er ikke gået ubemærket hen og i foråret 2022 blev virksomheden til Dansk Erhvervs ’E-handelsprisen’ tildelt en flot andenplads for bedste abonnementsløsning i Danmark, hvor de blandt andet var oppe imod de store abonnementstjenester i Danmark som Matas og WashWorld.

- Det er en flot anerkendelse for vores abonnementsløsning at lande en andenplads. Det er et skulderklap, vi er meget stolte af. Vi blev blandt andet bedømt på, at vi har spottet et hul i markedet, hvor en almindelig bilejer typisk er illoyal overfor deres bilforhandler og værksted, og det er jo netop det, vi gerne vil gøre op med. Det betyder meget for os at blive set for vores indsats om at tænke kreativt for at fastholde kunderne på værkstederne og samtidig kunne fremlægge målbare resultater på bundlinjen, fortæller en stolt salgs- og marketingchef.

Men jagten på en førsteplads er dog fortsat sat ind, og hos Ejner Hessel A/S’ abonnementsteam er målet hele tiden at skabe yderligere kundeloyalitet, rigtige fordele der kan bruges og målbare resultater på bundlinjen i familievirksomheden. Og prognosen for fremtiden står ifølge Anders Deigaard Bruun lysende klar; næste mål er naturligvis at nå 20.000 medlemmer.

Fakta om Ejner Hessels tre abonnementer:

• Kører man Renault, Dacia, Mercedes og Ford er det muligt at blive medlem af de tre respektive abonnementer, og det er ikke et krav, at man har købt sin bil hos Ejner Hessel i forvejen for at være med.
  • Tilmelding foregår online og det er netop i slutningen af 2022 blevet muligt at betale direkte gennem MobilePay.
  • Med et abonnement hos Hessel får man blandt andet fordele på værkstedet, rabat på brændstof, bilvaske, synstjek og syn.