XPENG står nu klar hos Ejner Hessel i Tilst og Albertslund

XPENG står nu klar hos Ejner Hessel i Tilst og Albertslund

I november meldte Ejner Hessel A/S og XPENG ud, at de to parter havde underskrevet en hensigtserklæring, der skulle sikre salg og service af det nye bilmærke hos udvalgte Ejner Hessel-afdelinger i Danmark.

Nu er hensigtserklæringen udskiftet med en underskrevet distributionsaftale, og det betyder, at de mange danske XPENG kunder allerede nu kan prøvekøre og bestille det fremadstormende bilmærke hos Ejner Hessels forretninger i Albertslund og Tilst.

Kompetencerne er i hus

En distributionsaftale, der glæder salgschef af XPENG hos Ejner Hessel, Simon Justesen.

- Vi har allerede leveret de første 100 biler for XPENG, og det er min forventning og mit mål, at vi vil sælge mange flere i de kommende år hos Ejner Hessel. Samtidig er jeg virkelig positiv overrasket over interessen for og omkring XPENG, siden vi meldte hensigtserklæringen ud. De danske elbilkunder gør deres hjemmearbejde, og de sælgere, vi har ansat, er dygtige rådgivere, hvilket man også er nødt til at være i det bilmarked vi er i, fortæller Simon Justesen og fortsætter:

- Nu handler det om at få integreret XPENG som en del af Ejner Hessel. En opgave, som vi både har erfaring med og stor tiltro til. I både Aarhus og Albertslund har man set frem til denne dag, hvor vi fra vores egne lokationer nu endeligt kan sælge XPENG til de mange danskere, der udviser interesse for det her nye spændende bilmærke. Vi er klar, og vi glæder os, afslutter Simon Justesen.

- Vi er blevet taget virkelig godt imod i Danmark, og er taknemmelige for den store interesse vi oplever. For at kunne imødekomme denne, og samtidig sikre både nye og eksisterende kunder de bedst mulige oplevelser, har vi siden starten satset på stærke partnerskaber. Som tidligere annonceret, mener vi at tiden nu er moden til at udvide vores netværk for salg og service af vores biler - sammen med Ejner Hessel sikrer vi netop dette. I Ejner Hessel har vi fundet en stærk, professionel og ambitiøs partner, der som os sætter netop den gode kundeoplevelse i fokus, og som har bevist igennem årtier, at de kan levere på et konstant og højt niveau. Det har været afgørende for valget.

- Blækket på kontrakterne er ikke tørt endnu, men vi har valgt at starte op med det samme, for at kunne give endnu flere danskere mulighed for at se og prøve vores biler. Ejner Hessels dygtige XPENG-personale har allerede været på skolebænken, demobilerne er pudsede, og de er klar til at tage i mod kunderne i deres afdelinger i Tilst og Albertslund – og senere følger Slagelse og Aalborg, udtaler Jens Olsen, der er adm. direktør hos XPENG Danmark.

Både den nyligt opdaterede XPENG P7 og særligt den store G9 SUV har begge fået mange roser fra de danske motorjournalister – både når det gælder kvalitet og pris, men i høj grad også for deres teknologiske formåen, herunder markedets højeste ladehastighed på op til 300 kW i XPENG G9. Og snarligt er man hos Hessel også klar til at tage imod ordre på den mindre G6 SUV, hvor der netop er offentliggjort specifikationer, der på mange punkter er bedst i klassen med bl.a. en ladehastighed på op 280 kW.

Ejner Hessel A/S er familieejet og er en af Danmarks største bilforhandlere med salg til både erhvervskunder og private. Selskabet er autoriseret forhandler og serviceværksted for bilmærkerne Mercedes-Benz, Renault, Dacia, Ford og Smart. Selskabet blev etableret i 1968, og har gennem årene ekspanderet i Jylland. I 2008 kom det sjællandske marked med, og Ejner Hessel har i dag i alt 29 afdelinger, heraf 17 i Jylland og 12 på Sjælland. Ejner Hessel-koncernen er også ejer af Skandinaviens største brugtbilscenter, Mercedes-Benz Starmark, Hessel Trucks og Hessel Bus. Ejner Hessel-koncernen beskæftiger i dag over 1.600 medarbejdere.