Elfa_Familie venlig første sal med et moderne touch

Familie venlig første sal med et moderne touch

Velkommen til en helt ny bolig tilhørende tidligere norske håndboldstjerner Anja og Gro Hammerseng-Edin. De flyttede for nylig ind i det splinternye boligområde helt nede ved vandkanten i Larvik, Norge. Rækker af moderne huse, omgivet af nyplantede hække og grønne græsplæner. Måger flyver i cirkler over hustagene, og du vågner til lyden af bølgeskvulp. Parret benyttede Elfas trendy skydedøre til at transformere deres førstesal til hyggelige områder til både at sove og til filmaftener med familien. Kom med og kig inden for!

Gro byder os velkommen med et stort smil, bare fødder på nye trægulve og et par blomstrede bukser, der passer perfekt til hendes indretning. Hun bor her med sin hustru Anja, og deres to sønner Mio (10) og Leo (3). Det var professionel håndbold, der bragte Gro og Anja Hammerseng-Edin til Larvik. Ud over, at det er fødestedet for den berømte opdagelsesrejsende Thor Heyerdahl, er Larvik også kendt for sin stjernespækkede håndboldklub. Efter lange og succesrige karrierer, hvor de spillede for både klubber og landshold, har Gro og Anja nu trukket sig tilbage fra professionel håndbold. Anja driver sit eget selskab, Fearless Heart, hvor hun arbejder som mindset og focus coach, samt motiverende foredragsholder. Gro træner pigernes håndboldlandshold, er offentlig foredragsholder, håndboldekspert, og hun studerer ledelse.

Ny bolig, nye muligheder

Familien på fire flyttede ind i deres nye drømmehjem for kun et par måneder siden. Alle farver og materialer er lyse og sarte med pudderlyserøde detaljer. Der er ingen mærker på væggene, ingen ridser på gulvene. De første skridt mod at gøre huset til et hjem er undervejs. – De to drenge har selv valgt vægfarverne på deres værelser. Anja og jeg bliver normalt enige, og får et resultat, vi begge er glade for. Anja havde ikke noget imod, at jeg ville have en lyserød sofa i stuen. Hun valgte gulvene, og et stort basketball-foto til væggen i stuen. Alle er med til at bestemme, men jeg tager nok de fleste af beslutningerne, indrømmer Gro. – Det vigtigste er, at vi skaber et hjem sammen. Et hjem, der føles godt at komme hjem til, og som giver dig energi og inspiration.

Smart løsning til et fælles område.

Førstesalen i huset er et smukt åbent område med kæmpemæssige vinduer, dagslys, der strømmer ind, et tilstødende badeværelse og en dør ud til terrassen. Gro fortæller os, at i mange af de andre hjem i området har de delt rummet i to med en væg. - Dette værelse har en smuk udsigt og en masse naturliget lys, så vi foretrak at beholde det åbent. På samme tid var vi nødt til at opdele det på en eller anden måde, fordi det er vores soveværelse. Løsningen var indlysende, da vi så, at Elfas skydedøre kunne benyttes som rumdelere. Det løste alt for os! De opdeler, lader lyset strømme igennem og understreger indretningen, siger Gro.

Opdeler det store rum til to mindre rum

Sorte skydedøre med klar glasfyldning opdeler nu området i to zoner. Den ene er et soveværelse i afslappede hotelstil med tilstødende badeværelse til Gro go Anja. På den anden side af dørene har de skabt et hyggeligt sted med plads til den yngste søns seng, en sofa, hvor de kan se fjernsyn sammen. - Før vi flyttede ind, var vores plan for denne etage, at det skulle være et voksenområde. Der tog vi grundigt fejl, griner Gro. - Det blev et opholdsted for familien i stedet for. Det er her vi ser tv, vores yngste sover her, og normalt sniger hans storebror sig herop om morgenen. Det er funktioneltsted, hvor vi elsker at hygge os sammen, siger Gro.

Seje kontraster

Gro og Anja valgte den populære dørmodel Gallery, en moderne ramme med rene linjer. Rammefarven Sanded black har en mat og struktureret overflade. I deres tidligere hjem var farvepaletten mørk med sort, blåt og gråt. Med en frisk start i det nye hjem ved vandet ønskede de en lys og frisk stil, krydret med nogle seje kontraster - dørene med de sorte rammer bryder med det lyserøde og romantiske helt perfekt, siger Gro.

De tophængte døre

Dørene er tophængte, kun monteret med en topskinne i loftet. Der er ingen bundskinne, tærskler eller afgrænsninger på gulvet. Rummet forbliver åbent, men opdelt i separate zoner. -Vi elsker resultatet! Siger Gro lykkeligt. - Vi er vilde med, hvordan det sorte er en sej kontrast til det romantsike lyserøde. Det gav rummet et lidt mere råt udseende, og vi synes, det ser rigtigt god ud!