Årets elektroniske julegavehits 2020

Jagten på årets julegaver er for længst gået ind. Som det tit og ofte sker, står mange dog stadig tilbage ved startlinjen uden endnu at have fået en eneste gave i sækken. Elgiganten har derfor samlet en liste med inspiration og gode råd til, hvad der i år ser ud til at blive et hit i de danske hjem for både store og små.

Mobiltelefonen - en sikker vinder
Den mest prisvenlige iPhone, der findes lige nu, er iPhone SE 64GB, som kommer i et design, der henvender sig til rigtig mange. Den er et oplagt valg for de fleste lige fra førstegangskøbere til købere, som ønsker at opgradere til en nyere model. Med fornuftig batteritid og et godt kamera, dækker denne telefon langt de flestes behov.

Et godt alternativ til iPhonen er Oneplus Nord N100. Et virkelig godt køb for pengene. OnePlus er kendt for at lave stærke telefoner, med gode specifikationer og med Oneplus Nord N100 har de lavet en virkelig fornuftig telefon i en prisklasse, hvor alle kan være med - og som helt sikkert kommer til at ligge under mange juletræer i år.

Stigende efterspørgsel på intelligent belysning
Philips HUE har efterhånden mange år på bagen. Alligevel stiger interessen for produkterne år efter år. Kunder i alle aldersgrupper vælger intelligent belysning når stuen, teenageværelset eller haven skal lyses op.

Uret, der kan det hele
Apple Watch er altid meget populært. Og efter lanceringen af Series 6 i efteråret, kan Series 3 fås til ny lav pris, som gør, at de fleste kan være med på ”Apple-bølgen”. Uret har desuden rigtig mange funktioner som fx GPS, pulsmåler og højdemåler, der dækker langt de fleste behov. Er man til gengæld ude efter lidt ekstra, er den nye Apple Watch SE serie også et rigtig godt bud.

Til kaffe- og vinentusiasten
Skandinavien er det sted i verden, hvor der bliver drukket mest kaffe. Derfor er det ikke så underligt, at der er kæmpestor interesse for Espressomaskiner. Også gerne i den dyre ende.

Er man mere til vin end til kaffe, så er Coravin den helt rigtige julegave. Coravins unikke hældesystem, giver mulighed for at fylde et glas med vin, mens proppen stadig sidder i vinflasken. Vinsystemet gør det ikke blot nemmere at hælde vin op, det trykbaserede system beskytter samtidig vinen mod oxidering.

Køkkenet i fokus - lidt ud over det sædvanlige
Rigtig mange vælger i denne tid at få tegnet deres nye drømmekøkken, så 2021 kan starte ud med noget så lækkert som et nyt Epoq køkken i nordisk design. Mindre kan dog også gøre det. Mange vælger nemlig også at skifte ovn i disse dage, så julemaden kan blive tilberedt i mere moderne omgivelser. Især er ovne med pyrolyse i høj kurs, da det gør rengøringen af ovnrummet ekstra nemt. Der bliver også kigget meget efter dampovne, der som noget helt nyt kan hjælpe med at tilføre ekstra saft og kraft til madlavningen.

Årets hits til både ham og hende
En af bestsellerne i år er AirPods fra Apple. Det er altid et populært produkt til jul, og der er en afsindig efterspørgsel på dem hvert år.

Også den nye smarte Oral-B tandbørste iO spås en sikker vinderplads under juletræet i år.

Til børn og barnlige sjæle
Nintendo Switch konsollen er endnu en populær gave i år. Siden 2017, hvor konsollen blev lanceret, har danskerne hver jul været vilde med at lægge den under træet. Med Nintendo Switch kan man både spille på TV’et eller bruge den håndholdt - og så er den perfekt uanset om man spiller alene eller er samlet med familie og venner.

• ehandel
  • jul
  • smartphone
  • elektronik
  • detailhandel
  • gaver
  • elprodukter
  • julegaver
  • forbrugerelektronik

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevare-produkter i hjemmeelektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt på 38 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2019/20 for i alt 6,4 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2019/20 omsatte for 41,8 milliarder norske kroner.

Der er i alt 414 varehuse og ca. 10.000 medarbejderei Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone.