Derfor oplever nogle kunder problemer

Hos Elgiganten er intet vigtigere end tilfredse kunder. Derfor var vi også både stolte og glade, da vores kundetilfredshed ved slutningen af regnskabsåret 19/20 viste, at hele 93% af vores kunder var glade for den service, de havde oplevet hos os. Og derfor er vi ekstra ærgerlige over de problemer, som mange kunder desværre har oplevet i de seneste måneder.

Vi knokler hver dag for at give vores kunder den bedste oplevelse, uanset om de handler i vores fysiske butikker eller online. Derfor påbegyndte vi i foråret 2020 en udskiftning af vores it-systemer, der skal sikre, at det bliver både nemmere og hurtigere at finde vores varer, at få leveret de rigtige produkter til tiden og at komme i kontakt med kundecentret.

Desværre har implementeringen af systemet midt i en Coronakrise, hvor vi har haft ekstra travlt, medført det modsatte i for lang tid.

Vi har fået henvendelser fra kunder, der ikke fik den service, de havde forventet – og som vi både havde lovet og hele tiden kræver af os selv.

Det vil vi gerne sige undskyld for.

Vi arbejder i døgndrift på at udrydde børnesygdommene og få systemet op at stå, så kundeoplevelsen fremover bliver endnu bedre, end den var tidligere – og langt bedre end visse kunder har oplevet de seneste måneder.

For at give et overblik over det arbejde, vi er i gang med, og for at bidrage med en forståelse for de udfordringer, vi har mødt, har vi lavet tre videoer, hvor adm. direktør i Elgiganten Danmark, Peder Stedal, har mødt en varehuschef, en Logistic Manager og to kundecentermedarbejdere. Filmene kan ses her, og giver forhåbentlig også et indtryk af, hvilke forbedringer, der ligger og venter på den anden side af implementeringen.

• Elektronik

• detailhandel
  • peder stedal

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt på 38 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2018/19 for i alt 6,2 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2018/19 omsatte for 38,3 milliarder norske kroner.

Der er i Norden i alt 425 varehuse og ca. 10.000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone.