Elgiganten ny hovedsponsor for Danmarks stærkeste CS:GO-liga

Elgiganten indgår stort partnerskab med Dust2.dk, der sikrer, at Danmarks stærkeste CS:GO liga med en præmiepulje på 50.000 kr. kan blive styrket og udviklet endnu mere til gavn for dansk esport.

Elgiganten og esport har i mange år været tæt forbundet, og nu knyttes endnu et godt partnerskab, der skal udvikle og styrke den danske esport-scene.

Elgiganten har netop indgået et hovedsponsorat med Dust2.dk af Danmarks stærkeste CS:GO-liga, der fremover kommer til at hedde Elgiganten Ligaen. En liga, der både rummer den semi-professionelle scene, men også bredden helt ned til 2. division. Og netop det har været vigtigt for Elgiganten. Esport og gaming skal nemlig være for alle, siger adm. direktør Peder Stedal.

”I Elgiganten tror vi enormt meget på esporten og de gode og sunde fællesskaber, som den kan give, uanset om man er professionel eller amatør. Esport mener vi skal være for alle, og derfor er jeg glad for, at ligaen også rummer bredden,” siger Peder Stedal og fortsætter:

”Når jeg besøger vores butikker ude i landet kan jeg jo se, hvordan unge og gamle samles i vores gaming-områder og den kæmpe interesse der er, så det er helt naturligt for os at være med til at styrke det danske esport-community endnu mere med dette sponsorat,” siger Peder Stedal fra Elgiganten.

Partnerskab styrker dansk esport

Også hos Dust2.dk er der begejstring over det nye samarbejde, fortæller direktør Martin Rosenbæk.

”Det er en rigtig glædelig dag for os her på Dust2.dk, da vi nu tager endnu et skridt hen imod vores store mål med ligaen: at give alle spillere og fans et produkt, som kan sikre udviklingen af scenen og fødekæden op til toppen,” siger Martin Rosenbæk og fortsætter:

”Elgiganten kan se værdien i vores arbejde og ønsker at støtte ikke bare den semi-professionelle scene men også bredden helt ned til vores 2. division, så vi sikrer et godt sted at udvikle sig som spiller og hold, så Danmark også i fremtiden er blandt de bedste Counter-Strike nationer i verden. Støtten fra Elgiganten sikrer med andre ord, at vi fortsat kan drive og udvikle Danmarks stærkeste liga og producere endnu mere fedt content,” siger Martin Rosenbæk.

• Underholdning

• detailhandel
  • gaming
  • esport
  • peder stedal
  • elektronik

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt på 38 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2018/19 for i alt 6,2 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2018/19 omsatte for 38,3 milliarder norske kroner.

Der er i Norden i alt 425 varehuse og ca. 10.000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone.