Pressemeddelelse -

Elgiganten skal ansætte 40-50 medarbejdere til nyt varehus i Haderslev. Kom til infoaften!

Onsdag den 9. november inviterer Elgiganten til informationsaften i forbindelse med åbning af nyt varehus i Haderslev. Elgiganten forventer med den nye åbning at ansætte mellem 40 og 50 nye medarbejdere.

I samarbejde med Jobcenter Haderslev inviterer Elgiganten indenfor i byrådssalen på Haderslev Rådhus, til en aften om de ledige stillinger, som er slået op i forbindelse med åbningen af Elgigantens kommende varehus på knap 2.000 m2.

Ved aftenens arrangement vil der være mulighed for at høre mere om Elgiganten som arbejdsplads og tale med en række medarbejdere om de ledige del- og fuldtidsstillinger, der skal besættes i det nye varehus. Stillinger som dækker alt fra sælgere, afdelingsledere, salgsansvarlige og kasseassistenter til kasseansvarlige, lagerassistenter og supportansvarlige. Og flere til.

Thomas Valder Pedersen, regionschef i Elgiganten, opfordrer til at man kommer forbi og hører nærmere: ”Jeg håber, vi vil se en masse mennesker med interesse for branchen, for Elgiganten og ikke mindst for at yde en god kundeservice. I løbet af aftenen vil vi fortælle mere om, hvem vi er, hvad vi kan tilbyde som arbejdsplads og om de mange forskellige ledige stillinger. Og så glæder vi os selvfølgelig enormt meget til at slå dørene op til varehuset og byde vores mange kunder i Haderslev velkommen indenfor.”

Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten, har tidligere udtalt om det kommende varehus: ”Vi har selvfølgelig store forventninger til vores nye varehus - til glæde for vores kunder i Haderslev og omegn. Ud over at skabe arbejdspladser i området, som et projekt af denne størrelse helt naturligt fører med sig, slår vi også dørene op til et varehus, der bygger på vores nyeste koncept indenfor butiksindretning. Et koncept, der binder online og butik sammen med services som både Klik & Hent og Elgiganten Support. Med Klik & Hent får vores kunder mulighed for nemt at bestille og betale varer online - og hente dem direkte i vores varehus. Elgiganten Support er til gengæld en service vi tilbyder i varehuset til de kunder eller virksomheder, der har spørgsmål eller behov for hjælp til opsætning af produkter. Også dem der ikke nødvendigvis er købt i Elgiganten.”

Foruden et bredt elektronikudvalg kan kunder i Haderslev også se frem til en Apple shop-in-shop, hvor der er mulighed for at opleve Apples spændende univers, og få rådgivning på højt niveau fra særligt uddannet Apple-personale. Derudover vil varehuset også indeholde en Epoq køkkenafdeling med mulighed for at booke gratis konsultationer med dygtige køkkendesignere, der hjælper med at gøre køkken- og bryggersdrømme til virkelighed.

Varehuset i Haderslev forventes at åbne i løbet af foråret 2023.

Informationsaftenen finder sted den 9. november kl. 18.00-20.00

Adresse:
Byrådssalen
Haderslev kommune
Christian X's vej 39
6100 Haderslev

• Data, Telekommunikation, IT

• rekruttering
  • elektronik
  • varehusåbning
  • forbrugerelektronik
  • detailhandel
  • haderslev

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde-/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt pa 40 varehuse landet over samt en af landets største webshops på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2021/22 omsatte for 48,7 milliarder norske kroner. Der er i alt 427 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.

Ditte Opstrup Andersen

Pressekontakt Kommunikationschef PR & Kommunikation +4527614057