Gaveideer til konfirmanden

Årets konfirmationer er lige om hjørnet og dertil kommer den uendelige jagt på den helt perfekte gave til konfirmanden. Med en elektronisk gave går man sjældent galt i byen hos de unge, som aldrig går ned på elektronisk udstyr. Elgiganten har samlet en liste med inspiration til gaver, der vil hitte blandt årets konfirmander.

Klassikerne
En ny computer står ofte højt på mange konfirmanders ønskelister – og i år er nok ingen undtagelse. Apples MacBook Air 13 forventes at blive et stort hit i år. Computerens minimanisliske design, kraftfulde ydeevne og lange batteritid gør den attraktiv blandt mange unge, der bruger computeren til alt fra gaming og streaming til opgaveskrivning.

Også Apples AirPods forventes igen i år at blive en populær konfirmationsgave. De forskellige AirPods-modeller gør det muligt at tage sin yndlingsmusik med på farten – uanset om man er til de klassiske modeller, in-ear-høretelefoner eller til de større around-ear høretelefoner.

Ny mobil er et sikkert hit
Særligt Apple-mobilerne plejer at være populære blandt de unge. Apples iPhone-13-serie kommer med et opgraderet kamera og en forbedret batteritid, der gør den meget populær blandt den unge målgruppe, der bruger mobilen til alt fra kamera og kommunikationskanal til spil og streaming. iPhone SE 2022 er et prisvenligt alternativ til iPhone-13 serien, og derfor forventes også denne model at blive et stort hit blandt årets konfirmander.

Smartwatch – manges foretrukne valg
Apples smart Watch er en storfavorit hos de unge, der ikke vil gå ned på udstyr. Den nye Apple Watch Serie 7 er det hidtil mest robuste Apple Watch. Uret kommer med en større og stærkere skærm, der gør brugen lettere. Samtidigt kommer uret med to nye urskiver, der giver mulighed for at designe uret, som man vil.

Smartbelysning til hygge eller gaminghjørnet
Smartbelysning hitter blandt flere aldersgrupper og er derfor en tidløs og sikker gaveidé til konfirmanden. Philips HUE er en kendt klassiker indenfor smartbelysning - og med god grund. For med produkternes mange muligheder, er der ingen grænser for lyseffekterne. Med en Philips HUE Play lysbar og en HDMI sync Box, kan man tage hjemmebiografen eller spillehjørnet til helt nye dimensioner med lys, der synkroniserer indholdet på skærmen. Også Nanoleafs lyspaneler er et stort hit og ses ofte hos youtubere og streamere, der har indrettet værelset i en verden af farver i forskellige former og figurer.

• Data, Telekommunikation, IT

• konfirmationsgaver
  • elektronik
  • apple
  • philips hue
  • forbrugerelektronik
  • detailhandel
  • gaming
  • elprodukter
  • smartphone

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt pa 40 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2020/21 omsatte for 49,8 milliarder norske kroner. Der er i alt 414 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.