Grand opening: Elgiganten klar med nyindrettet butik i Aalborg city

Fredag d. 23. marts er Elgiganten klar til at løfte sløret for kædens nyindrettede butik på Nytorv i Aalborg centrum. Dørene slås op til stor åbningsfest kl. 7.00, og adm. direktør Peder Stedal lover masser af gode tilbud.

Efter måneders ombygning og nyindretning er adm. direktør i Elgiganten, Peder Stedal, stolt over kædens nyindrettede butik i hjertet af Aalborg.

”Jeg tør godt sige, at det er blevet Aalborg citys flotteste elektronikbutik. Vi har taget de bedste erfaringer med fra vores flagskibsbutik på Strøget i København og overført dem til Nytorv. Alt det nyeste og bedste inden for elektronikkens verden har vi samlet her – naturligvis stadigvæk med vores velkendte lave priser - og i anledningen af åbningen på fredag har vi stablet en vanvittig åbningsfest på benene med en masse gode åbningstilbud, ” siger adm. direktør Peder Stedal.

”I Elgiganten er vi optagede af, at det skal være en inspirerende oplevelse at handle elektronik, og med butikken her har vi sat nye, høje standarder for, hvordan en strøgbutik kan se ud og hvilke produkter man kan se og prøve,” siger direktøren.

700 m2 fyldt med elektronik og knowhow

I de hen ved 700 m2 store lokaler i Aalborg midtby er der samlet alt det bedste fra elektronikkens verden.

”Vi har nøje udvalgt de lækreste og mest interessante produkter til butikken, så hvad end du skal have en ny smartphone, ny computer eller en fladskærm, så kan du finde det her på Nytorv - nemt og bekvemt, ” siger Peder Stedal, der fortæller at butikken også rummer en lækker Apple-afdeling.

”Vi har udstillet over 50 forskellige hovedtelefoner, en lækker afdeling med trådløse højttalere, fladskærme i størrelser lige fra 22” og helt op til 75”, så uanset hvad man er på jagt efter, så kan man finde det og lade sig inspirere hos os,” siger han.

Og skulle man forelske sig i et 75” tv, så skal man ikke bekymre sig om, hvordan det kommer hjem i stuen. Det kan Elgiganten nemlig også hjælpe med.

Peder Stedal fortæller, at den gode kundeoplevelse som altid er i fokus, og at der som noget nyt også vil være et såkaldt KNOWHOW-center i butikken, hvor kunder for et mindre beløb kan få hjælp til at bruge eller installere deres nye produkter, så de kommer godt i gang og får mest muligt ud af dem.

”Vi elsker glade kunder i Elgiganten, og vi sætter en ære i, at de får en god oplevelse, når de besøger os. Det gælder i allerhøjeste grad også når vi åbner nye butikker som den her på Nytorv, og jeg håber, at aalborgenserne vil blive ligeså glade for butikken, som vi selv er, og vi glæder os til at byde dem velkommen indenfor,” siger adm. direktør Peder Stedal.

• Data, Telekommunikation, IT

• køtilbud
  • elprodukter
  • tilbud
  • åbningsfest
  • butiksåbning
  • aalborg
  • forbrugerelektronik
  • detailhandel
  • elektronik

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.000 medarbejdere fordelt på 37 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2016/17 for i alt 5,9 milliarder danske kroner.

Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen. Der er i Norden i alt 425 varehuse og ca. 10.000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone

Ditte Opstrup Andersen

Pressekontakt Kommunikationschef PR & Kommunikation +4527614057