Kæmpe-succesen Chromecast endelig ude i butikkerne

Google Chromecast blev lanceret på det danske marked og i Elgigantens webshop den 19. marts. Chromecast har derefter toppet listen over de mest solgte produkter hos Elgiganten. Chromecast kan også prale af at have den mest besøgte side på Elgiganten.dk og være det mest anvendte søgeord i perioden.

- Chromecast er blevet varmt modtaget af vores kunder og salget vokser uge for uge,” siger Glenn Manson, salgschef for radio/tv i Elgiganten.

- Vi mærker også en enorm efterspørgsel fra vores kunder ude i varehusene, og derfor er det ekstra glædeligt, at vi nu også kan tilbyde Chromecast i vores fysiske varehuse.

Enkelhed og lav pris i fokus

Chromecast er den lille opfindelse som gør det legende let at få dit yndlingsindhold fra nettet direkte over på dit TV.

Chromecast kan sættes til alle TV, der har en HDMI-indgang, og bruges enkelt ved hjælp af din smartphone, tablet eller bærbare PC.

Med Chromecast får du blandt andet adgang til at vise indhold fra Netflix (kræver abonnement) og YouTube på din fladskærm. I tillæg vil Google i tiden fremover lancere en række applikationer og tjenester.

Opfindelsen fra Google tager bare nogle få minutter at sætte op og er meget enkel at bruge.

Pris: 270 kroner. Findes i Elgigantens varehuse rundt i landet samt på Elgiganten.dk

• Data, Telekommunikation, IT

• chromecast
  • google
  • streaming
  • fladskærm

Elgiganten er en af Danmarks førende varehuskæder indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 1.700 medarbejdere fordelt på 29 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2012-13 for i alt 5,1 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2012/13 omsatte for i alt 26 milliarder norske kroner. Der er i Norden i alt 289 varehuse og ca. 7000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Retail (DXNS)

Ditte Opstrup Andersen

Pressekontakt Kommunikationschef PR & Kommunikation +4527614057