Krak fejrer lokale helte i ny kampagne

De lokale helte er i centrum, når Krak i denne uge starter sin nye kampagne med fokus på alt fra friske fisk til herreskjorter. Det er de små, lokale erhvervsdrivende, som får lokalsamfundet til at blomstre, der fejres med personlige fortællinger om netop deres idé og betydning for lokalmiljøet i kampagnen fra Danmarks største lokale søgetjeneste.

”Enhver virksomhed, enhver forretning, starter med en drøm. Vi vil gerne fejre de erhvervsfolk, som har haft modet til at føre deres drøm ud i livet og derigennem præge både deres lokalmiljø og samfundet omkring os. Vi går tæt på og deler erhvervslivets originale historier fra kældre, baggårde og butikslokaler. Det handler om at hylde de erhvervsdrivende, der er med til at gøre en forskel i vores alle sammen hverdag,” siger Jan Vraagaard Jensen, marketingchef i Eniro, der står bag Krak.

De udvalgte erhvervsdrivende bliver præsenteret i videoer og billeder, der bliver aktiveret via sociale kanaler og desuden ligger i rotation på forsiden af Krak. I første omgang fortæller Krak historierne om 25 lokale helte fra Storkøbenhavn, og antallet bliver fordoblet til 50 i de kommende måneder. Omkring årsskiftet bliver kampagnen udvidet med historier fra andre byer, da ambitionen er at komme ud i alle egne af landet.

”Grundlæggende er Krak sat i verden for at hjælpe de erhvervsdrivende med at skaffe kunder og dermed understøtte deres forretning. Det er vores bidrag til at få lokalsamfundet til at blomstre, og det ønsker vi at understrege med denne kampagne,” siger Jan Vraagaard Jensen.

Kampagnen ”Min historie – dit kvarter” er udviklet i samarbejde med Patchwork Group, der også har produceret videoer og billeder med de udvalgte erhvervsdrivende.

”Vi er stolte over, at den førende søgevirksomhed for personer og virksomheder i Norden har valgt Patchwork Group til at hjælpe med at styrke sine brands – Eniro i Sverige, Krak i Danmark og Gule Sider i Norge. Strategien bag den langsigtede skandinaviske kampagne er skabt på hovedkontoret i København i tæt samarbejde med Eniro, men det er fra vores lokale nordiske kontorer, at kampagnen for alvor får liv. Det er helt afgørende for kampagnens resultater, at vi kan forankre kommunikationsindsatsen lokalt og altid være i nærheden,” siger Line Brøndsted, Senior Client Manager hos Patchwork Denmark.

Se eksempler på fortællingerne om de lokale helte her:

For mere information:
Jan Vraagaard Jensen, marketingchef, Eniro, jan.vraagaard@eniro.com, tlf. 41 71 67 60
Line Brøndsted, Senior Client Manager, Patchwork Denmark,lb@patchworkgroup.com, tlf. 31 14 49 16

• Erhverv

• min historie
  • lokal søgning
  • lokale erhvervsdrivende
  • min historie - dit kvarter
  • markedsføring
  • lokalsamfund

Om Eniro
Eniro er en førende søgevirksomhed for personer og virksomheder i Norden. Med kvalitetssikret indhold og en uovertruffen brugeroplevelse inspirerer Eniro til lokale opdagelser og bidrager til et levende lokalområde. Eniros indhold er tilgængeligt gennem internet- og mobiltjenester, trykte vejvisere samt nummeroplysnings- og sms-tjenester. I Danmark udgiver Eniro bl.a. online- og mobilsøgetjenesterne Krak, Proff og De Gule Sider samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger. Eniro-koncernen har ca. 1.900 ansatte i Sverige, Norge, Danmark, Polen og Finland. Virksomheden er noteret på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] og har hovedkontor i Stockholm. Læs mere om Eniro på www.enirogroup.com.