Gå til indhold
Øget efterspørgsel efter vedvarende energiløsninger – styrker den nordiske ekspansion

Entelios etablerer nyt kontor i Danmark

Entelios er allerede bekendt med det danske marked, da vi har flere store virksomheder i vores portefølje. Som følge af den øgede efterspørgsel på innovative og vedvarende energiløsninger samt forvaltningskoncepter, der bidrager til at reducere strømforbruget og omkostningerne, er Klaus Fischer (43) blevet ansat til at lede et nyt team i det nyetablerede kontor i Aalborg.

Vores danske kontor åbner officielt den 1. februar. Entelios er en af de største el leverandører til B2B-markedet i Norden, og vi opererer, ud over Aalborg, ud fra Stockholm, Gøteborg, Helsinki, Oslo, Arendal og Kristiansand.

- Vi er glade for at kunne meddele, at vi endelig åbner et kontor i Danmark. Vores ambition er at blive vores kunders vigtigste partner for en bæredygtig fremtid. Ved at blive en Pan-nordisk leverandør ønsker vi at aktualisere det kommercielle potentiale, vi har set på det danske marked, forklarer Fredrik Lind, nordisk salgschef på Entelios.

20 års erfaring fra elmarkedet

Klaus Fischer er blevet valgt til at lede arbejdet i Danmark. Han har over 20 års erfaring i elmarkedet. Han har omfattende erfaring med kunder på både forbrugs- og produktionsmarkedet, primært forvaltning og balanceansvar for både offentlige og private kunder. Hans erfaring vil være vigtig både for os hos Entelios og for vores kunder.

- Efter flere år i branchen, primært med mægling og porteføljeforvaltning, er jeg glad for at få muligheden for at være endnu tættere på kunden og være med til at opbygge en seriøs spiller på det danske marked, siger Fischer.

Klaus Fischer, Teamleder Entelios Danmark

Ønsker at hjælpe virksomheder med at implementere deres bæredygtighedsstrategi

Han mener, at betingelserne for succes er gode, da Entelios allerede er kendt for vores erfaring med porteføljeforvaltning. Endvidere værdsætter Fischer virksomhedens innovative energipartnerkoncept som et centralt værktøj til at hjælpe kunden med deres tilpasning mod mere bæredygtighed.

- Danske virksomheder ønsker at blive mere bæredygtige. Da Å Energi, som Entelios er en del af, har ambitionen om at blive Nordens mest fremtidsrettede koncern inden for bæredygtig og vedvarende energi, har vi de bedste forudsætninger for at udvide vores nuværende kundebase i både Danmark og Norden, siger Klaus Fischer.

Ønsker vindkraft på fleksibilitetsmarkedet.

Udover at sikre nærheden til Entelios kunder, muliggør den danske udvidelse også informations- og videndeling på tværs af grænserne. Danmark er en af pionererne inden for vindkraft og har investeret massivt i egen produktion og også i at bygge og sælge det til udlandet. Entelios mener, at der er et stort potentiale i at introducere vindkraft på fleksibilitetsmarkedet. Entelios vurderer, at der er et stort potentiale for at introducere vindkraften til fleksibilitetsmarkedet.

-Det giver os styrke og tyngde i vores danske offensiv at have en solid ejer, der bakker os op, og som bygger deres ledelse på innovation. Vi arbejder nu på at realisere nye løsninger inden for fleksibilitetstjenester, solenergiproduktion samt batteriteknologi og håber, at Danmark, ligesom de øvrige markeder i Norden, vil reagere positivt på disse løsninger, siger Kolbjørn Hembre, CEO hos Entelios.

For yderligere information kontakt venligst:

CEO Kolbjørn Hembre hos Entelios, mobil: +47 99 53 09 49, e-mail: kolbjorn.hembre@entelios.com

Nordisk salgschef Fredrik Lind hos Entelios, mobil: +46 (0)7 093 836 17, e-mail: fredrik.lind@entelios.com

Teamleder Klaus Fischer, mobil: +45 20 24 64 90 e-mail: klaus.fischer@entelios.com

Om Entelios

Entelios er Norges største el leverandør til virksomheder i den private og offentlige sektor. Vi hjælper vores kunder over hele Norden med at opnå et mere rentabelt og bæredygtigt energiforbrug. Det sker ved at tilbyde vedvarende energi, ekspertise og innovativ teknologi, der sikrer kunderne brancheførende, klimavenlige energiløsninger. Virksomheden er en del af Å Energi, den førende norske vandkraftkoncern.

Klaus Fischer

Pressekontakt Team Leader Denmark Danmark +4520246490

Pressekontakt Marknadskoordinator Sverige +46 720709639

Entelios er Norges største strømleverandør til virksomheder i den private og offentlige sektor. Vi hjælper vores kunder over hele Norden med at opnå et mere rentabelt og bæredygtigt energiforbrug. Det sker ved at tilbyde vedvarende energi, ekspertise og innovativ teknologi, der sikrer kunderne brancheførende, klimavenlige energiløsninger. Virksomheden er en del af Å Energi, den førende norske vandkraftkoncern.

Postboks 603 Lundsiden,