Kontoret i en taske

Kontoret i en taske

Siden pandemien er arbejde ikke længere et fast sted, vi skal hen. Vi kan arbejde hybridt og skifte arbejdsplads flere gange om ugen ved at arbejde både på kontoret, hjemme eller et helt andet sted.

Når vi skifter arbejdsplads, skal vi sørge for at have det rigtige udstyr med, og det bedste tip er at have en speciel taske, hvor alle de ting, der kræves til jobbet, hurtigt kan pakkes ned. Kontoret i en taske!

Mange arbejdsgivere tillader nu medarbejdere at arbejde uden for kontoret flere dage om ugen. Det medfører den store fordel, at virksomhederne kan reducere kontorarealer og dermed omkostninger. Mange medarbejdere sætter pris på den nye måde at arbejde på, men det er vigtigt at være disciplineret med både tid og udstyr.

- Din egen fleksibilitet er et plus. Du er mere selvstændig og styrer din egen tid. Det bliver nemmere at lægge livets puslespil, siger forsker Linda Widar ved Universitetet i Gävle, der er ved at skrive speciale om muligheder og udfordringer med fjernarbejde for sundhed, trivsel og ledelse.

Det er dog vigtigt at påpege behovet for ergonomisk udstyr ved hybridarbejde. Det er nemt at lægge den bærbare computer på bordet uden at tænke over, hvordan du sidder. At have den bærbare computer i øjenhøjde kan gøre en stor forskel for helbredet. Ved at have en stander til den bærbare computer i tasken, er du ergonomisk sat op på ingen tid. Derudover er der kompakte tastaturer og computermus, som er fleksible og nemme at tage med. Brug af disse produkter hjælper med at undgå nakke- og rygsmerter. Med små mobile dockingstationer kan der nemt skabes en kontorplads, uanset hvor du befinder dig.

Det er også vigtigt at overveje, hvem der sidder ved siden af dig, når du arbejder på offentlige steder såsom en kaffebar eller i en lufthavn. Et skærmfilter på computerskærmen betyder, at ingen, der sidder ved siden af dig, kan kigge og se, hvad du laver.

• Brugerne har brug for små og lette produkter ved pendling. Med den moderne blanding af arbejds- og hjemmeliv er det også vigtigt at skabe et harmonisk arbejdsmiljø, uanset hvor du sidder på dagen, siger Steen Kramer Petersen, Marketing Manager ACCO Brands Denmark.

Andre ting, som man kan få brug for, er notesbøger og mapper til dokumenter, som du behøver at have printet, samt lynlåslommer til småting såsom ledninger, USB-sticks og penne. Et tip er at have alt i samme farve og serie, hvilket skaber en helhed på det mobile kontor.

Det er vigtigt at adskille arbejde og privatliv for så vidt muligt. Ved at have 'kontoret-i-en-taske' er det nemt at lægge arbejdet ned i tasken efter endt arbejdsdag.