Luftrenser mod pollenallergi

Luftrenser mod pollenallergi

De grønne og lyse dage er her, men pollensæsonen er her også. Pollenallergi kan være en besværlig tid, og den forhindrer mange i at udføre aktiviteter og dæmper glæden ved at arbejde eller gå i skole. Ved hjælp af en luftrenser kan symptomerne dæmpes.

Pollenallergi viser sig på mange forskellige måder, hvor symptomer som løbende næse, kløende øjne, nysen og træthed opstår. Op mod en femtedel af teenagere og voksne får pollenproblemer i løbet af foråret og sommeren, og problemerne opstår som regel i en tidlig alder. Mange mennesker med pollenallergi undgår at gå udenfor på grund af symptomer, men desværre opstår pollen også indendørs. De luftbårne pollenpartikler kommer ind via ventilations- og indeluftsystemer men også fra tøj og sko. Når pollen opsamles indendørs på en begrænset overflade, kan koncentrationen af pollenpartikler endda være højere, end den er udendørs. Dette gør luftrenseren til en vigtig løsning for pollenallergikere.

Leitz TruSens har en serie af specialfiltre designet til forskellige fokusområder indenfor allergener. TruSens HEPA-filtret renser indendørsluften og fanger op til 99 % af luftbårne allergener, hvilket gør det perfekt til pollenallergikere. Luftrenseren bør placeres i rum, hvor der bruges mest tid, såsom stuen, men også soveværelser, da mange føler ubehag i løbet af natten. TruSens er designet til at være let at flytte rundt på, så du kan tage den med overalt, hvor du har brug for den. Leitz TruSens er certificeret af European Center for Allergy Research Foundation, så du kan være sikker på, at luftrenseren gør sit arbejde for at reducere allergener i dit hjem. I modsætning til andre luftrensere, som kan efterlade døde zoner i rummene, bruger TruSens to separate luftstrømme til at levere renset luft i rummet. Ved hjælp af en SensorPod™, der er placeret i den anden side af rummet væk fra maskinen, registrerer luftrenseren luftkvaliteten i hele rummet og sikrer, at luften altid er ren. Leitz TruSens fås i tre forskellige modeller, og det er størrelsen på dit rum, der afgør, hvilken model der passer dig bedst.

Se Leitz TruSens luftrenser her.