Husker vi bedre, når vi tager notater med pen og papir?

Husker vi bedre, når vi tager notater med pen og papir?

Brug notesbog for at huske de vigtige ting!

Tager du et blik omkring bordet ved møder eller i forelæsningssale, ser du, at rigtig mange fortsat tager notater med blyant/pen og notesbog. Hvorfor gør de det, når det for de fleste er hurtigere at skrive på et tastatur? Hvis man spørger, får man ofte det samme svar; jeg husker bedre det, jeg har skrevet ned i hånden.

Findes der noget belæg for dette udsagn? Ja faktisk. Flere forskningsartikler konkluderer, at hvis man tager notater i hånden, så husker man bedre.

Husker vi bedre, når vi tager notater

Why People Who Take Notes All the Time Are More Likely To Be Successful

Læs mere om Leitz Complete notesbøger