Leitz Icon – den næste generation labelmaskiner, der laver hurtigere etiketudskrifter overalt

Pressemeddelelse -

En ny etiket- og mærkningsløsning baseret på moderne smartteknologi, der sørger for at give dig de mest effektive og innovative løsninger indenfor etiketudskrivning, hvorend du befinder dig - både på kontoret, i butikken eller på lageret - men også når du er på farten. Den splinterny Leitz Icon gør det sjovere og enklere end nogensinde at udskrive etiketter i forskellige størrelser til forskellige behov - direkte fra tablet, mobil eller PC/Mac.

Med høj funktionalitet, brugervenlighed og lækkert design er Leitz Icon noget helt for sig selv. Labelprinteren lader brugerne skrive etiketter ud i næsten alle størrelser og typer ved hjælp af en hvilken som helst enhed (smartphone, tablet, Laptop), hvor som helst – alt fra én maskine. Dens kompatibilitet gør den til et ideelt produkt for alle med behov for etiketudskrift – fra større virksomheter med stort behov for etiketudskrivning til hjemmebaserede enkeltmandsvirksomheder.

- Innovation indenfor kategorien etiketudskrivning har ikke gennem tiderne mødt behovene i virksomhederne, og hvordan de fungerer i dag. Med Leitz Icon har vi skabt et højkvalitetsprodukt som er specialbygget til at hjælpe den moderne arbeider i en mobil og moderne arbejdshverdag, siger Steen Kramer Petersen, som er ansvarlig for Leitz Icon i Danmark.

Praktisk

Leitz Icon udskriver papir-, plast, og kartonetiketteralt fra én maskine. Den eliminerer dermed behovet for flere printere og etiketark, hvilket giver bedre brugervenlighed og færre omkostninger. Den bruger praktiske drop-i etiketkassetter, som giver brugeren hurtig og enkel udskiftning mellem forskellige størrelser og materialer til udførelse af varierede  opgaver.

Det nye systemet udskriver tekst, stregkoder og illustrasioner af høj kvalitet på etiketter fra 28 mm til 2,7 m længde og med op til 88 mm bredde. Leitz Icon har unikke udskriftsindstillinger - noget der minimerer behovet for skifte kassetten og maksimerer potentialet. Den har også en integreret skærekniv til fleksible størrelser.

Med hastigheder på op til 200 etiketter per minut (28 x 88 mm etiketter) kan Leitz Icon udskrive baner af etiketter - der er nok til at dække længden på en fodboldbane på under seks minutter.

Kompatibel

Leitz Icon tilbyder både USB- og WiFi-tilslutning og kan betjenes via iPhone, tablet, bærbar eller stationær PC. Den er kompatibel med Mac, Windows og iOS. Brugeren vælger, hvilken enhed der skal tilkobles Leitz Icon - tablet og smartphone via gratis app eller gratis softwareprogram til computeren. Labelkassetten kommunikerer også med printeren for at informere brugeren om status på tilbageværende indhold på kassetten.

Leitz Icon er en moderne løsning til moderne arbejdspladser. Den er blevet beskrevet som “iOS-etiketprinteren Apple ville have lavet“ (Reviews Editor, Cult of Mac).

Leitz Icon er tilgængelig for ca. 1.599 kr. inkl. moms. For flere detaljer og specifikationer besøg www.leitz.com/icon.

Hvem vi er: Innovatører indenfor organisering

I 2013 feirede vi et århundrede med innovative organiseringsløsninger til arbejdspladser i hele verden. Siden vi startede et samarbejde mellem trykkerier, har vort svar på stadigt skiftende markedsforhold i løbet af tiårene været at udvikle flere revolusionerende og prisvindende produkter i vor branche. Vor nuværende produktspektrum indeholder alt fra innovative Leitz Complete, et sortiment med nyt tilbehør til mobile enheder, til arkivsystemer og lamineringsmaskiner til kontoret i det 21. århundrede.

Om Esselte

Esselte Group har lang tradition indenfor kontorprodukter og udvikling af innovative løsninger, som gør det lettere og hjælper med at organisere moderne arbejde. Selskabet sælger produkter og tjenester i 144 lande i verden. Med datterselskaber i 29 lande ejer gruppen en stærk portefølje med både internasionale og lokale varemærker, inklusiv vor hovedmærker Leitz, Rapid, Esselte og Xyron.